پخت کیک در ماکروویو |پخت کیک در ماکروفر و نکاتی که باید بدانید

پخت کیک در ماکروویو

پخت کیک در ماکروویو

بسیاری از افراد تصور میکنند اگر در خانه فر ندارند دیگر نمیتوانند در منزل به همراه اعضای خانواده به پخت کیک بپردازند و حتما باید از فر یا تستر برای درست کردن کیک استفاده کنند که این فکر اشتباه است پس تا اخر با ما همراه باشید. ما در این مقاله نحوه پخت کیک در مایکروویو به شما اموزش می دهیم که چطور به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن کیکی خوش طعم در ماکروفر تهیه نمایید.

نحوه عملکرد مایکروفر در پخت کیک

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای پخت کیک فقط باید از فر استفاده نمایند. اما در حقیقت اینگونه نیست و شما می‌توانید در مایکروفر نیز بسیار راحت کیک مورد نظر خود را آماده سازید پختن کیک در ماکروفر به دو روش معمولی و کانوکشن قابل اجرا است. علاوه بر این برای پختن کیک با کیفیت در مایکروفر نکاتی قابل ذکر است تا بتوانید حاصل زحمت خود را به بهترین شکل ممکن از مایکروفر دریافت نمایید.

ما در ادامه نحوه پخت کیک در ماکروویو های کانوکشن و بدون کانوکشن را توضیح می دهیم.

پخت کیک در ماکروویو
پخت کیک در ماکروویو

ظروف مناسب برای پختن کیک در مایکروفر

قبل از اینکه درباره ی چگونگی پخت کیک در مایکروفر توضیح دهیم، بهتر است بدانید که برای انجام این کار باید از چه ظروفی استفاده کرد.  هیچ وقت ظرف های فلزی و استیل را داخل دستگاه قرار ندهید و هموراه سعی بر این داشته باشید که از قالب های سیلیکونی استفاده نمایید.  در صورتی که قابلیت کانوکشن را برای پخت کیک خود انتخاب کردید، قادر به استفاده از قالب های استیل و سه پایه های فلزی برای گذاشتن شیرینی بر روی آنها خواهید بود.

طرز تهیه کیک در مایکروویو بدون کانوکشن

ما آموزش پختن کیک در مایکروویو را به صورت گام به گام و مرحله ای خواهیم گفت تا بتوانید راحت تر آن ها را اجرا نمایید و در ادامه استفاده از دکمه کانوکشن برای پخت کیک را توضیح می دهیم.

۱- معمولا مایکروویو ها دارای سینی متحرک و یا دو پایه فلزی هستند که برای پخت و پز غذا های مختلف باید آن ها را تغییر دهید. برای پخت کیک باید پایه فلزی بلند را قرار دهید و یا سینی را روی آخرین طبقه بگذارید.

۲- قبل از قرار دادن مواد کیک داخل مایکروویو ابتدا دستگاه را روشن نمایید  ان را روی حالت پیش گرمایش قرار دهید. در صورتی که مایکروویو شما این امکان را ندارد می توانید از برنامه معمولی گرما مایکروویو برای گرم کردن دستگاه استفاده کنید.

دمای دستگاه را بر و دکمه استارت را بزنید روی ۱۸۰ درجه قرار دهید و دکمه استارت را بزنید. لازم به ذکر است که در هر مرحله  برای تنظیم دما باید از دکمه ولوم استفاده نمایید. منتظر بمانید تا داخل دستگاه به این میزان دما برسد. در صورتی که محفظه داخل مایکروویو سرد باشد امکان سوختن روی کیک وجود دارد.

پخت کیک در ماکروویو
پخت کیک در ماکروویو

3- بعد از اینکه دمای محفظه به دمای مورد نظر رسید مواد کیک را داخل دستگاه قرار دهید. حال باید مدت زمان لازم صبر کنید تا کیک شما در حالت نرمال مایکروویو  بپزد. پخت کیک در این حالت نرمال باید ۵ الی ۱۰ دقیقه منتظر ماند اما ما به شما توصیه می کنیم که هر چند دقیقه یک بار کیک را بررسی کنید.

کافیست یک چنگال و یا چوب خلال دندان را داخل کیک فرو کنید تا متوجه پختن آن شوید. اگر کیک به چنگال یا خلال بچسبد یعنب کیک هنوز نپخته است و نیاز به زمان بیشتری دارد. اما اگر بدون فشار و بسیار نرم داخل مغز کیک رفت و هیچ چیزی به آن نچسبید کیک شما آماده است.

مراحل پخت کیک در مایکرووو با استفاده از قابلیت کانوکشن

همان گونه که دربالا بیان کردیم باید ابتدا دما را بر روی ۱۸۰ درجه بگذارید تا دستگاه گرم شود و پس از اینکه دما به ۱۸۰ درجه سانتیگراد رسید ، مایکروویو را خاموش کرده و مایه کیک را داخل دستگاه بگذارید. هنگام استفاده از قابلیت کانوکشن می توانید از قالب های استیل و یا سه پایه های فلزی استفاده نمایید.  در مرحله ی بعدی وقتی مواد خام کیک را درون مایکروفر گذاشتید باید دما را این دفعه بر روی ۱۷۵ درجه تنظیم کنید.  در آخر دکمه ی استارت را فشار دهید و منتظر پخته شدن کیک باشید. می توانید هر ۱۰ دقیقه یکبار یک عدد خلال دندان داخل کیک فرو کنید تا مطمئن شوید کیک شما پخته شده است یا خیر.

با خواندن مطالب بالا قطعا متوجه تفاوت های بین پخت کیک در مایکروفر با سیستم کانوکشن و یا بدون سیستم کانوکشن شده اید. ما به شما پیشنهاد می دهیم که حتما از این ویژگی استفاده نمایید تا کیک های ترد تر و بهتری داشته باشید. فراموش نکنید که برای پخت کیک در مایکروفر باید از ظروف استاندارد استفاده نمایید تا هیچ گونه مشکلی برای خودتان و یا دستگاهتان پیش نیاید.

پخت کیک در ماکروویو
پخت کیک در ماکروویو
کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.