جرقه زدن کلکتور جاروبرقی :

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقی
جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

قسمت کلکتور جارو برقی یکی از رایج ترین مشکلات آن جرقه زدن است که مصرف کنندگان در بسیاری از مواقع با آن روبرو می شوند. به همین دلیل ممکن است سوالات زیادی در رابطه با نحوه و علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی برای ان ها ایجاد شود ما در این مقاله تمامی اطلاعات مورد نیاز شما عزیزان در رابط کلکتور جاروبرقی را برای شما توضیح می دهیم.

علت هایی که موجب جرقه زدن کلکتور جاروبرقی میشود:

۱-سوختن موتور جاروبرقی

برای چک کردن اینکه موتور جاروبرقی سوخته یا نه باید بفهمید که جرقه شما چه رنگی است؟

اگرکه جرقه های ایجاد شده به رنگ قرمز هستند و اندازه آن ها بزرگ است،مشکل شما حتما از موتور جاروبرقی است و به احتمال زیاد موتور جاروبرقی شما رو به سوختن است.

برای اینکه این مشکل را حل کنید ابتدا باید موتور را از جاروبرقی خارج کنید،سپس موتور را به برق وصل کنید. در صورتی که موتور سالم بود،باید بدانید که جرقه زدن کلکتور جاروبرقی ناشی از خرابی بالشتک میباشد.

در این صورت باید بالشتک را با نمونه سالم عوض کنید.در غیر این صورت باید موتور جاروبرقی خود را با یک موتور جدید تعویض نمایید.

۲-اتصال مدارها از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

مدارهای موجود در جاروبرقی ممکن است با گذر زمان دچار مشکلات و اتصالات داخلی شوند و در نتیجه منجر به جرقه زدن کلکتور دستگاه گردند. به طور کلی مشکلات مربوط به مدار و وجود هرگونه اتصالات در آن ها، می تواند باعث ایجاد جرقه هایی بزرگ و به رنگ سفید در دستگاه شود. همچنین ایجاد اتصال کوتاه در سیم پیچی داخلی جاروبرقی نیز منجر به ایجاد نوسان می شود که در نهایت باعث وارد شدن فشار زیاد به کلکتور و ایجاد جرقه می گردد.

علاوه بر سیم پیچی داخلی، وجود هرگونه اتصال و خرابی در پریز و سیم جاروبرقی نیز می تواند در ایجاد نوسانات برق نقش داشته باشد که به کلکتور دستگاه فشار زیادی وارد خواهد کرد.

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

۳-کوتاهی زغال و جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

باید دقت داشته باشید که زغال های جاروبرقی بعد از مدتی فرسوده میشوند و طول عمر آنها تمام میشود.

برای اینکه این مشکل را برطرف کنید باید زغال قدیمی خود را با زغال جدید تعویض کنید.

به همین جهت کافی است که با استفاده از یک پیچ گوشتی ساده زغال قدیمی و خراب را خارج کنید و زغال سالم خود را به جای آن قرار دهید.

۴- وارد شدن فشار زیاد به موتور

علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی را می توان در استفاده طولانی مدت و نادرست از دستگاه جستجو کرد. در صورتی که جاروبرقی به صورت مداوم روشن باشد، ممکن است بوی سوختگی از داخل دستگاه استشمام شود. کارکرد طولانی مدت دستگاه باعث می شود تا جریان برق در کلکتور بالا رفته و در نتیجه موجب ایجاد جرقه در این قطعه می شود. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل در جاروبرقی بهتر است از استفاده طولانی مدت از دستگاه خودداری نمایید.

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

۵-وجود نوسانات برق

علاوه بر کمک به کاهش مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف، عدم استفاده از جاروبرقی در این ساعات می تواند به افزایش طول عمر آن کمک کند. با توجه به اینکه در ساعات اوج مصرف برق نوسانات در آن زیاد می باشد، در نتیجه به کلکتور فشار زیادی وارد شده و باعث ایجاد جرقه در آن می گردد.

راهکارهای جلوگیری از جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

۱-برای جلوگیری ازجرقه زدن کلکتور جاروبرقی در زمان اوج مصرف برق دستگاه را روشن نکنید.

۲-از جاروبرقی بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به صورت مداوم استفاده نکنید.

۳-در صورتی که نیاز بیش تر به استفاده از جاروبرقی داشتید، حتما آن را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خاموش نگهدارید.

۴-سیم و اتصالات جاروبرقی را به صورت دوره ای بررسی کنید تا از سلامت آن ها اطمینان خاطر کسب کنید.

۵-پریز برقی که سیم و دو شاخه جاروبرقی را به آن متصل می کنید باید سالم باشد.

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.