علت کدر شدن، خش افتادن و لکه‌های سفید(سفیدک زدن) ظروف در ماشین ظرفشویی

علت کدر شدن خش افتادن و لکه‌های سفید(سفیدک زدن) ظروف در ماشین ظرفشویی
علت کدر شدن خش افتادن و لکه‌های سفید(سفیدک زدن) ظروف در ماشین ظرفشویی

پس از اتمام روند شست و شو با ماشین ظرفشویی، ظرف ها را از درون ماشین بیرون آورده اید و مشاهده می کنید که بر روی ظرف ها لکی وجود دارد یا مثلا بر روی آنها خش افتاده است. ممکن است تا به الان این موقعیت را تجربه کرده باشید و هنگام کار با ظرفشویی یکسری مشکلاتی برای ظرف هایتان پیش آمده باشد که قطعا شما را ناراحت و عصبانی خواهد کرد.

تا انتهای مقاله همراه باشید تا ابتدا با انواع شوینده های ماشین ظرفشویی آشنا شوید. سپس درباره ی علت لک و کدر شدن، خش و سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی صحبت خواهیم کرد تا بتوانید با دریافت اطلاعات کافی از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

دلایل کدر شدن، خش افتادن و لکه‌های سفید(سفیدک زدن) ظروف در ماشین ظرفشویی

۱-شوینده نامناسب ماشین ظرفشویی

یکی از عوامل موثر در تمیز شسته نشدن ظروف استفاده از مواد شوینده نامناسب می باشد.

تمامی پودرها، ژل ها، مایع کمک شستشو، مایع آبکشی، مایع جلادهنده،  مایع براق کننده، روغن ظرفشویی، نمک مخصوص ماشین ظرف شویی و قرص ماشین ظرفشویی برای این ساخته شده اند تا شما حین شستشوی ظروف یکی از این موارد را برای شستشوی خود انتخاب دهید.

گاهی ممکن است هر یک از مواردی که در بالا برای شما ذکر شد تاریخ گذشته یا تقلبی باشند که باعث می شود کیفیت ماده بسیار ضعیف باشد که این برای شستشو اصلا مناسب نمی باشد.

علت کدر شدن خش افتادن و لکه‌های سفید(سفیدک زدن) ظروف در ماشین ظرفشویی
علت کدر شدن خش افتادن و لکه‌های سفید(سفیدک زدن) ظروف در ماشین ظرفشویی

2-نمک ماشین ظرفشویی


نمک مخصوص ماشین ظرفشویی یکی از تاثیرگذارترین مواردیست که بر روی شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی موثر است. کیفیت نمک و مقدار آن حائز اهمیت است چرا که وظیفه نمک، گرفتن سختی آب و تنظیم آن است. این کار مستقیما در کیفیت شستشو و رسوب و سفیدک زدن ظروف دخالت دارد. نمک مخصوص ظرفشویی با احیای رزین ظرفشویی که سختی آب را کاهش می دهد، در کم کردن و کنترل سختی آب موثر است. اگر مقدار نمک در مخزن نمک که در کف ظرفشویی قرار دارد، کم باشد، سختی آب بالا رفته و علت ایجاد رسوب بر روی ظروف و خود ماشین ظرفشویی خواهد بود.

۳-تنظیمات اشتباه ماشین ظرفشویی

از جمله تنظیماتی که باید قبل از شستشو به آنها دقت کرد تا ماشین ظرفشویی به خوبی ظرفها را بشوید شامل موارد زیر می باشد:

تنظیم صحیح مقدار سختی آب با توجه به سختی آب محل زندگی شما

انتخاب برنامه شستشوی مناسب برای ظروف کثیف

تعیین دمای آب مناسب برای از بین بردن چربی ها و لکه ها

تمامی این موارد باید حتما رعایت شود و تنظیمات به بهترین شکل ممکن انتخاب شود تا شستشوی ظرفشویی عالی باشد.

علت کدر شدن خش افتادن و لکه‌های سفید(سفیدک زدن) ظروف در ماشین ظرفشویی
علت کدر شدن خش افتادن و لکه‌های سفید(سفیدک زدن) ظروف در ماشین ظرفشویی

4کثیف بودن فیلتر تخلیه ظرفشویی

یکی از علل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی به مسدود بودن مسیر خروج آبهای کثیف، به خصوص مسدودیت فیلتر تخلیه برمی گردد. فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی در کف دستگاه قرار دارد و به طور معمول از دو تکه فیلتر بزرگ و کوچک تشکیل شده است. این فیلتر به مرور زمان و بر اثر تجمع و روی هم انباشته شدن تکه های مواد غذایی ریز و درشت، دچار گرفتگی و انسداد می گردد که به تمیز نشدن ظروف می انجامد.

۵-چینش نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی

هنگامی که ظروف به صورت نامنظم و بد فرم در دستگاه چیده می شود در اینصورت آب و مواد شوینده به صورت کامل به هر قسمت ظروف نفوذ نمی کند و این باعث می شود قسمت های از ظرف کثیف باقی بماند.

همچنین گاهی اوقات نیز به دلیل چینش نادرست ظروف در ماشین ظرف شویی ظروف با بازوهای آبپاش برخورد کرده و به نوعی از حرکت صحیح آنها نیز جلوگیری میکنند که باعث می شود آب به درست در تکامی قسمت ها پاشیده نشود حتی به بازو ها نیز آسیب وارد شود.

همواره به این موضوع دقت داشته باشید که باید اصول چینش ظروف را حتما بلد باشید و با توجه به میزان کثیفی و حجم ظروف تنظیمات را انتخاب نمایید و از چسباندن ظروف به هم در ماشین ظرف شویی نیز به شدت خودداری نمایید تا شستشو به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد.

۶-بررسی شیلنگ‌ها و ورودی آب

شیلنگ ورودی آب به ماشین ظرفشویی تأمین کننده آب مورد نیاز دستگاه برای شستشوی  ظروف می‌باشد. یکی از دلایل اینکه ظرف‌ها شسته نمی‌شود میزان آب ورودی به دستگاه می‌باشد. پس حتما شیلنگ آب ورودی به ماشین ظرفشویی در زیر سینک آشپرخانه خود را به دقت بررسی کنید. ممکن است به خاطر نشتی، پارگی یا گرفتگی آب مورد نیاز دستگاه به خوبی تأمین نشود در صورت عدم تأمین آب مورد نیاز دستگاه احتمالا شیلنگ ورودی نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

۷-تمیز کردن دوره‌‌ای فیلتری ای

فیلتر کف ماشین ظرفشویی به این منظور تعبیه شده است که ذرات بزرگ و باقیمانده‌های غذا که از ظروف جدا می‌شوند را به خود جذب می‌کند. اگر فیلتر دستگاه خود را نگاه کنید مطئن باشید با بقایا و ذرات جدا شده روبرو می‌شوید.

زیاد شدن این ذرات و رسوبات باعث گرفتگی فیلتر و عدم خروج مناسب آب در زمان آبکشی شده و در نتیجه ظرف‌ها شسته نمی‌شود. توصیه می‌شود  دوره‌های ماهانه نسبت به تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

علت کدر شدن خش افتادن و لکه‌های سفید(سفیدک زدن) ظروف در ماشین ظرفشویی
علت کدر شدن خش افتادن و لکه‌های سفید(سفیدک زدن) ظروف در ماشین ظرفشویی
کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.