خطرات استفاده از شی فلزی در مایکروویو

شی فلزی در مایکروویو
شی فلزی در مایکروویو

ما در این مقاله سعی داریم از خطرات قراردادن فویل در مایکروفر که یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین وسایل آشپزخانه است و امروزه در اکثر خانه ها وجود دارد. کار کردن با مایکروفر بسیار آسان می باشد.  شما می توانید با کمک آن در سریع ترین زمان ممکن غذا های خود را گرم یا داغ کنید. همچنین با استفاده از این دستگاه می توانید پخت و پز های خود را انجام دهید و به کار های خود سرعت ببخشید.

به یاد داشته باشید که در حین کار با مایکروفر باید نکاتی را رعایت کنید تا از بروز هرگونه مشکل جبران ناپذیر جلوگیری نمایید.

یکی از کار های اشتباهی که کاربران انجام می دهند قرار دادن فویل در مایکروفر می باشد.

عملکرد ماکروویو به چه صورت است؟

مایکروفرها با برق کار می کنند، زمانی که اتصال برق ماکروویو ها برقرار مایکروفره می شود، ترانس برق میشود برق  متناوب شهری وارد ترانس های ولتاژ برق را افزایش می دهد تا برای ورود به قطعه ای به نام لامپ مگنترون مناسب گردد.

پس از افزایش ولتاژ، برق وارد قطعه مگنترون می شود؛ زمانی که دمای مگنترون بالا می رود، ساطع کردن اشعه را آغاز می کند. امواج الکترومغناطیسی که از مگنترون ساطع می شود، وظیفه گرم کردن غذا را بر عهده دارند، چراکه با نفوذ به داخل مواد غذایی، می توانند جنبش مولکول ها و در نهایت دمای آن ها را افزایش دهند.

در مقابل لامپ مگنترون، ورقه ای به نام صفحه میکا قرار گرفته است که وظیفه آن همسو کردن امواج الکترومغناطیسی که توسط مگنترون تولید می شود، می باشد. تا در واقع با همسو شدن تمامی امواج، در داخل غذا متمرکز شوند.

بدنه مایکروفر ساخته شده از عایق لعابی است، به همین دلیل هنگامی که امواج الکترومغناطیسی تولید شده به آن برخورد می کنند، از ایجاد جرقه در داخل دستگاه جلوگیری می شود و خطرات قرار دادن فلزات درون مایکروفر بروز نمی دهد.

در واقع امواج الکترومغناطیسی قادر هستند در هنگام برخورد با هر چیزی که در مقابلشان قرار دارد، گرمای بسیاری را منتقل کنند و حتی منجر به ایجاد جرقه و در نهایت آتش سوزی شوند. فرآیندی که در مایکروفر ها وجود دارد، با فلزات بدون لعاب همخوانی ندارد و در صورتی که امواج تولید شده از مگنترون با فلزات برخورد کنند، حتما باعث ایجاد جرقه و آتش سوزی می شود.

شی فلزی در مایکروویو
شی فلزی در مایکروویو

قرار دادن فویل آلومینیومی در ماکروفر چه خطری دارد؟

خطرات قرار دادن فلزات درون ماکروفر به جرقه زدن و آتش سوزی ظروف فلزی محدود نمی شود و حتی گرم کردن ساندویچ هایی که فویل فلزی نازکی دارند هم می تواند خطراتی را به وجود آورد که در ادامه به بررسی آن خواهم پرداخت:

۱- فویل های دور ساندویچ از حجم کمی فلز برخوردار هستند که قرار دادن آن ها درون ماکروفر می تواند منجر به جرقه های پر سر و صدا بشود.

به شما توصیه می کنیم تا به راحتی با جدا کردن فویل دور ساندویچ به گرم کردن غذای خود بپردازید.

۲-علاوه بر این توجه داشته باشید که وجود فلزات در ظروف چینی و شیشه ای هم می تواند منجر ایجاد جرقه شود. (معمولا ظروفی که دارای خطوط طلایی هستند) هم این مشکل را ایجاد می کنند.

نکاتی درمورد شی های خطر ساز در ماکروویو

۱-پیش از قرار دادن غذا ها در مایکروفر حتما دقت کنید تا قاشق، چنگال یا چاقو در ظرف را جا نگذاشته باشید.

۲-قرار دادن استیل در ماکروفر نیز موجب جرقه زدن و آتش سوزی می‌شود.

۳-هرچه جسم فلزی بزرگ تر باشد، احتمال اتش سوزی بالاتر میرود.

۴-در صورتی که درون ماکروویو خود  جرقه ای در دستگاه مشاهده کردید، فورا برنامه را متوقف کنید.

۵-ظروف فیلی و آبکاری شده نباید درون ماکروویو قرار گیرد.

شی فلزی در مایکروویو
شی فلزی در مایکروویو
کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.