رفع گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی /باز کردن لوله فاضلاب  لباسشویی 

رفع گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی
رفع گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی

 

نحوه رفع گرفتگی لوله فاضلاب لباسشویی به طور حتم یکی از موضوعاتی است که شما عزیزان نیز به دنبال آن هستید. در این مطلب قصد داریم توضیحاتی در این خصوص ارائه دهیم تا شما نیز با روش برطرف کردن گرفتگی لوله فاضلاب لباسشویی و نحوه باز کردن آن آشنا شوید و بتوانید مشکل خود را رفع کنید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دلایل گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی

همان طور که می‌دانید ماشین لباسشویی فقط برای شستن لباس به کار می‌رود. پس دلیل گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی نیز کاملا مشخص است تنها پرز، مو و تزئینات روی لباس ممکن است پس از تجمع مشکل ایجاد کنند و باعث گرفتگی شوند.

علاوه بر آن پمپ تخلیه این دستگاه نیز متصل به  سینک و لوله‌های آشپزخانه است، در نتیجه این احتمال وجود دارد که چربی و زباله‌های لوله فاضلاب سبب مسدود کردن خروجی ماشین لباسشویی شوند. برای برطرف کردن این مشکل لازم است تا هر چند وقت یکبار نسبت به باز کردن و تمیز نمودن شیلنگ ماشین لباسشویی اقدام شود.

البته توجه داشته باشید که گرفتگی‌ها دلایل مختلفی دارند و به دلایل مختلف ایجاد می شوند. در برخی مواقع، با بالا آمدن آب ماشین لباسشویی از خط تخلیه و بازگشت مجدد آن به ماشین لباسشویی مشکل ایجاد کند. گاهی ممکن است، تخلیه آب ماشین لباسشویی انجام نشود. حتی ممکن است در صورت عدم استفاده از ماشین لباسشویی، فاضلاب با بالا رفتن از لوله آب مشکل ایجاد کند و از این طریق وارد ماشین لباسشویی شود.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی
رفع گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی

روش‌های باز کردن لوله فاضلاب ماشین لباسشویی

۱-استفاده از آب گرم

اگر پس از بررسی لوله فاضلاب، آن را از نظر ظاهری کاملا سالم و بدون مشکل یافتید، برای پیدا کردن دلیل گرفتگی آن باید داخل لوله را جستجو کنید.

یکی از بهترین و ساده ترین روش های باز کردن لوله فاضلاب ماشین لباسشویی، استفاده از آب گرم است. برای انجام این کار، باید لوله فاضلاب ماشین لباسشویی را از لوله فاضلاب اصلی جدا کنید و ظرف مناسبی در زیر لوله قرار دهید تا آبموجود در آن کاملا خارج شود.

سپس آب را کاملا داغ کنید و به آرامی به داخل لوله بریزید. توجه داشته باشید که باید سر لوله را به سمت بالا نگه دارید تا آب داغ برای چند ثانیه در داخل لوله باقی بماند. سپس سر لوله را پایین بیاورید و آب را در داخل ظرف بریزید. این کار را چندین مرتبه انجام دهید تا همه آشغال های ناشی از شستشوی لباس و حوله که در داخل لوله فاضلاب ماشین لباسشویی گیر کرده اند، خارج شوند.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی
رفع گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی

2-استفاده از فنر دستی یا برقی

یکی دیگر از روش های باز کردن لوله فاضلاب ماشین لباسشویی ، استفاده از فنر دستی یا برقی است. اگر روش های قبلی برای حل مشکل شما کارآمد واقع نشد، احتمالا گرفتگی دستگاه ناشی از گیر کردن جسمی یا جمع شدن پرز های جمع شده از البسه در لوله فاضلاب است.

شما می توانید برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی خود با استفاده از فنر دستی یا برقی اقدام کنید. برای شروع، ابتدا بست فلزی لوله فاضلاب، که آن را به ماشین لباسشویی متصل می کند، باز کنید.

آب موجود در داخل لوله را درون یک ظرف مناسب بریزید و از خالی بودن شیلنگ مطمئن شوید سپس فنر را به داخل لوله هدایت کنید تا به محل گرفتن لوله برخورد کند. فنر را طوری بچرخانید تا به تدریج، گرفتگی لوله را از بین ببرد.

بعد از چند بار چرخاندن فنر، آن را بیرون بیاورید تا تکه های آشغال به همراه آن خارج شوند. فنر را تمیز کنید، دوباره آن را به داخل لوله هدایت کنید و چرخاندن فنر را انجام دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که لوله فاضلاب ماشین شما ، به صورت کامل باز شود.

در پایان این مراحل، آب نسبتا گرمی در داخل لوله بریزید تا تمام اجسام موجود در آن به صورت کامل خارج شوند. دقت کنید که اگر مهارت لازم برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ماشین ظرفشویی و ابزار لازم برای فنر زنی لوله فاضلاب را ندارید ازمتخصصین کمک بگیرید.

۳-جوش شیرین و سرکه ترکیبی مناسب برای رفع انسداد لوله فاضلاب لباسشویی

این روش خانگی اگرچه بسیار ساده و آسان است اما تاثیر خوبی دارد. برای تهیه این ترکیب باید جوش شیرین و سرکه را با هم مخلوط کنید. برای تهیه محلول تنها کافی است یک لیوان سرکه و نصف لیوان جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط نمایید. اول جوش شیرین و سپس سرکه را داخل آن بریزید. این ترکیب قادر است موادی مانند پشم، پنبه، و دیگر مواد داخل لوله را از بین ببرد. اگر قصد دارید از این روش خانگی تاثیرگذار استفاده کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید:

۱-ابتدا داخل آبکش دیواری، جوش شیرین را بریزید و بعد از آن مقداری سرکه به آن بیفزایید.

۲-بعد از ریختن این ترکیب، حدود یک ساعت منتظر بمانید و بعد از آن داخل لوله، آب داغ بریزید.

۳-ترکیب سرکه و جوش شیرین باعث واکنش شیمیایی می‌شود و مشکل گرفتگی ماشین لباسشویی را رفع می‌کند.

۴- در صورت برطرف نشدن مشکل این کار را مجددا تکرار نمایید.

۵-این روش خانگی برای گرفتگی‌های کوچک مناسب است و برای گرفتگی‌های عمیق مناسب نیست.

کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.