علت آب دادن یخچال و فریزر :

علت آب دادن یخچال و فریزر
علت آب دادن یخچال و فریزر

یکی از مهم ترین لوازم الکتریکی در خانه هر کداممان یخچال و فریزر است.ایا تا به الان برایتان پیش امد که وقتی وارد اشپزخانه خود میشوید با یک حجم زیادی از اب که از یخچالتان نشت کرده رو به رو شوید؟ ما دلایلش را در این مقاله برای شما توضیح می دهیم:

دلایل نشت اب از یخچال و فریزر:

۱:خرابی لاستیک درب یخچال و فریزر: لاستیک و یا نوار درب یخچال و فریزر به این منظور طراحی شده که از ورود هوا از محیط خارج و خارج شدن هوای خنک داخل یخچال و فریزر جلوگیری کند،خرابی نوار و لاستیک درب یخچال و فریزر شما می تواند موجب نشت اب از یخچال و فریزر شما شود اگر به هر دلیلی لاستیک درب شما مانع از بسته شدن کامل درب یخچال و فریزرتان شود با افزایش رطوبت درون یخچال و فریزرتان  موجب نشت اب از یخچالتان می شود.

راه حل برای ای اختلال:

اگر بعد از بررسی متوجه شدید لاستیک درب یخچال و یا فریزرتان دچار اختلال است راه حل این اختلال تعویض لاستیک درب یخچال و فریزرتان میباشد

۲:مسدود شدن لوله تخلیه در یخچال و فریزر:

در تمامی مدل ها و برند های یخچال و فریزر لوله هایی وجود دارند که وظیفه انها خارج کردن اب درون یخچال میباشد.اگر این لوله در یخچال شما به هر دلیلی مسدود شود موجب نشت اب از یخچال شما شود.

علت نشتی یخچال و فریزر
علت آب دادن یخچال و فریزر

راه حل این اختلال:

این لوله ممکن است با وجود گردو غبار و یا تکه های یخ و یا مواردی ازاین قبیل مسدود شود پس شما باید هر چندوقت این لوله راچک کنید اگر نشت اب از یخچال شما به علت مسود بودن این لوله می باشد در اولین قدم شما باید یخچال خود را از برق بکشید و سپس با استفاده از یک میله و چیزی از این قبیل این بستگی را باز کنید،سعی کنید این کار به ارامی انجام گیرد تا موجب اسیب به باقی قسمت های یخچالتان نشود.

۳:اواپراتور دستگاه شما از یخ پوشیده شده :

سومین دلیلی که می تواند موجب نشت اب از یخچال و فریزر شما شود می تواند پوشیده شدن اواپراتور دستگاه شما از یخ باشد در صورت بروز این مشکل شما از یخچال و فریزر خود صداهای ناهنجاری میشنوید و احساس میکنید دمای یخچال و فریزرتان تا حد زیادی بالا رفته که این مورد هم می تواند موجب بروز نشتی اب از دستگاه شما شود.

راه حل این اختلال:

برای حل این اختلال اولین قدم خاموش کردن دستگاه شما می باشو و دومین قدم

این است که یخ هارا به ارامی از بدنه اواپراتور خود جدا نمایید.

برای این کار بهتر است ازمتخصصان مستر تعمیر چی کمک بگیرید

۴:تراز نبودن یخچال و فریزر:

تراز نبودن یخچال و فریزر شما موجب میشود که درب یخچال شما به درستی بسته نشود. همین اختلال موجب نشت اب از یخچال و فریزرتان میشود.

۵:ترک سینی مخصوص اب در یخچال فریزر و ساید بای ساید :

در یخچال ها سینی طراحی شده تا مقدار ابی را که ازیخچال نشت میکند را در طول زمان تبخیرکند . اکثر یخچال ها کمی نشت را همواره دارند و هدف از طراحی این سینی ها هم نیز همین است که این مقدار اب از نشت یخچال و فریزر توسط این سینی ها تبخیر شود . در این صورت اگر سینب اب یخچال شما شکسته باشد این اب از زیر یخچال شما به بیرون نشت میکند.

را حل این اختلال:

تعمیر سینی یخچال با استفاده از چسب و یا تعویض ان میباشد.

۶:خرابی فیلتر یخچال و فریزر:

در اکثر یخچال ها این فیلتر وجود دارد و رسوب گرفتی و خرابی این فیلتر نشان دهنده تمام شدن عمر ان است و  اگر این فیلتر را تعویض نکنید شاهد نشت اب ازیخچال و فریزر خود خواهید بود.

۷:ایراد در مخزن اب:

اگر مخزن اب شما به خوبی متصل نشده باشد یا به علت پوسیگی سوراخ شود موجب نشت اب از یخچال شما میشود.

-رفع نشتی اب از پشت یخچال وفریزر:

نشت اب از پشت یخچال و فریزر به این علت است که شیر اب و یا لوله دستگاه شما نشتی دارد برای رفع این اختلال ابتدا یخچال خود را از برق بکشید و سپس تمامی لوله ها وشیر هاراچک کنید و در صورت سوراخ بودن ان ها را تعویض کنید.

-رفع نشتی اب از داخل یخچال و فریزر:

نشت اب از داخل یخچال و فریزر نشان دهنده انسداد لوله تخلیه یخچال شما از یخ زدا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.