علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی
علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی هم مانند سایر لوازم الکتریکی از تجمع قطعات زیادی ساخته شده و خرابی یک قطعه این دستگاه می تواند موجب مختل شدن کار ان شود سرو صدای زیاد ان  میتواند دلایل مختلفی داشته باشد،ما در این مقاله سعی داریم علت صدا های ناهنجار دستگاه شما مانند جیر جیر کردن،تق تق کردن و لرزش زیاد ان را برای شما عزیزان بررسی کنیم.

۱۰علت سر و صدای ماشین لباسشویی:

۱-تراز نبودن ماشین لباسشویی

۲-خراب بودن تسمه ماشین لباسشویی

۳-مسدود بودن پیچ های حمل و نقل ماشین لباسشویی

۴-خرابی بلبرینگ های دینام

۵-خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

۶-خرابی کمک های دیگ ماشین

۷-پوسیده بودن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

۸-ایراد دریچه ورودی اب در لباسشویی

۹-خراب بودن بلبرینگ دیگ

۱۰-خرابی موتور لباسشویی

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی
علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

تراز نبودن:

دیگ  ماشین لباسشویی به نوبه خود سنگین است و زمانیکه شما لباس خود را درون دیگ لباسشویی قرار میدهید و ابگیری انجام میشود سنگین تر هم میشود حواستان باشد که لباسشویی شما در حین شستشو نباید به هیچ عنوان تکان بخورد.

برای تراز کردن ماشین لباسشویی خود باید بدونید که پایه های عقبی ماشین لباسشویی ثابت اند وپایه های جلویی متحرک و شما باید پایه هایی جلویی را براساس اندازه پایه های عقبی تنظیم کنید.

خراب بودن تسمه ماشین لباسشویی:

اگر شیار های موجود در نوع تسمه  شیاری از بین برود موجب سرو صدای زیاد  لباسشویی شما در تایم خشک کن میشود و همچنین اگر لباسشویی شما دارای تسمه معمولی است در صورت ترک خوردن تسمه باز هم موجب سروصدای زیاد لباسشویی میشود

مسدود بودن پیچ های حمل و نقل در ماشین لباسشویی:

در قسمت عقبی ماشین لباسشویی پیچ های حمل و نقل تعبیه شده وظیفه این پیچ ها حفاظت از دیگ در زمان زمان حمل و نقل است بعد از نصب لباسشویی خود حتما این پیچ ها بازشود چون در صورت عدم باز کردن این پیچ ها موجب لرزش و صدای لباسشویی در حین شستشو میشود.

خراب بودن بلبرینگ های دینام:

دلایل ذکر شده در زیر می تواند موجب خراب شدن بلبرینگ ای دینام در لباسشویی شود:

۱نشت اب روی دینام لباسشویی

۲-خرابی تسمه ماشین لباسشویی

۳- گذشت زمان و استفاده زیاد از دستگاه موجب خرابی بلبرینگ میشود.

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی:

اگر شما در هنگام تخلیه اب لباسشویی خود شاهد شنیدن سر و صدای زیاد از دستگاه خود بودید میتواند علت ان خرابی پمپ تخلیه دستگاهتان باشد یکی از علت های ان میتواند گیر کردن شی خارجی در پمپ شما باشد و علت دیگر ان هم میتواند خراب بودن تسمه و یا موتور پمپ نیزباشد.

خرابی کمک های دیگ ماشین لباسشویی:

کمک ها در ماشین لباسشویی از بالا و پایین به دیگ ماشین متصل اند کمک های قسمت بالایی لباسشویی نگهدارنده دیگ می باشند

و کمک های پایینی وظیفه حفظ تعادل دیگ را در زمان شستشو دارد و خرابی هر یک از کمک ها به خصوص کمک های پایینی موجب سر و صدای زیاد لبلسشویی میشود.

پوسیدگی لاستیک های دور درب ماشین لباسشویی:

نرمی لاستیک دور درب لباسشویی باعث میشود تا در زمان برخورد درب با آبکش اصطحکاکی ایجاد نشود.اما اگر لاستیک پوسیده و یا دفرمه شده باشد، در زمان خشک کن، به دلیل اصطحکاک بین لاستیک و آبکش، صدای جیر جیر در لباسشویی ایجاد میشود.

دلایل سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی
علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی
ایراد دریچه ورودی اب لباسشویی:

یکی از بیشترین علت هایی که باعث سر صدای زیاد در ماشین لباسشویی در زمان ابگیری  میشود ایراد در دریچه ورودی اب دستگاه است اگر دستگاه شما در هنگام ابگیری و ورود اب به دستگاه سرو صدای زیادی دارد احتملا ایراد از دریچه ورودی اب است که علت های ان میتواند املاح و رسوبات گیر کرده در این دریچه باشد.در مرحله اول شما باید دریچه را بررسی کنید و در صورت بروز جرم ان را تمیز کنید و در صورت رفع نشدن مشکل دریچ های ورودی باید تعویض شوند.

-خراب بودن بلبرینگ دیگ:

۲عدد بلبرینگ،نگهدارنده میل شفت بر روی کاسه نمد میباشد با خرابی این بلبرینگ ها در زمان چرخش ابکش موجب زیاد شدن صدای لباسشویی شما میشود.

خرابی موتور لباسشویی:

خراب بودن موتور لباسشویی شما هم نیز میتواند موجب ایجاد سروصدا در لباسشویی شما شود.موتور لباسشویی همانند سایر لوازم الکتریکی مهم ترین قطعه در این دستگاه می باشد و قطعات بسیار زیادی به ان متصل است شفت ها تسمه های موتور در صورت خرابی و یا پوسیدگی میتوانند موجب ایجاد سرو صدا ی ماشین لباسشویی شود

اگر لباسشویی شما در حین شستشو تولید صدا های ناهنجار کرد

۱-در اولین قدم ماشین لباسشویی خود را خاموش کنید

قبل از هرگونه اقدامی روی ماشین لباسشویی، آن را خاموش کنید و کاملاً از برق بیرون بکشید حتی اگر دستگاه در میانه برنامه شستشوی خود.

۲- درپوش لاستیکی درب ماشین لباسشویی و مخزن لباس‌ها را چک‌کنید

با افتادن اشیاء به داخل مخزن ماشین لباسشویی هم صداهای عجیبی تولیدشده و هم مشکلات دیگری ایجاد می‌شود. با نظرسنجی و مطالعه‌ای که برروی اعضا انجام شده‌است به این نتیجه رسیدیم که بیشترین علت تولید صدا افتادن سکه و سیم لباس‌زیر خانم‌ها در داخل مخزن است.

در یک آزمایش سکه‌هایی را در داخل ماشین‌های لباسشویی مختلف انداختیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه صدای برخورد سکه در داخل مخزن و کوبیده‌شدن آن به درب ماشین لباسشویی به‌گوش رسید، این صدا تا قبل از اینکه برنامه شستشو آنها را با خود به مجاری تخلیه ببرد ادامه داشت.

سیم لباس‌زیر هم بیشتر صدایی شبیه به خراشیدن ایجاد می‌کند. در اغلب آزمایش‌ها، سکه‌ها یا در داخل خود مخزن و یا در درپوش لاستیکی به‌دام می‌افتادند، بنابراین این دو قسمت اولین جایی است که باید بررسی کنید.

۳-بخش فیلتر را چک کنید

برخی از وسیله‌هایی که داخل ماشین لباسشویی می‌افتند ممکن است راه خود را تا فیلتر ادامه دهند. با استفاده از دستورالعملی که سازنده ارائه نموده‌است فیلتر را باز کنید و محتویات داخل فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی کنید اگر هنوز هم چیزی پیدا نکردید به احتمال زیاد اشیا از مخزن عبور کرده و در داخل دیگ افتاده که در اینصورت تولید صدا های وحشتناک میکند.

کلام اخر:در صورت ایجاد هر گونه سر و صدا و خرابی میتوانید با متخصصین مستر تعمیرچی تماس حاصل کرده تا متخصصین ما در اصرع وقت در محل زندگی شما عزیزان حضور پیدا کنند متخصصین ما ۲۴ساعته در تمام طول هفته در خدمت شما عزیزان می باشند.
صدای زیاد و ناهنجار ماشین لباسشویی
علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.