ماکروفر یا سولاردام ؟

مایکروفر بخریم یا سولاردام | مقایسه و بررسی تفاوت های موجود میان مایکروفر و سولاردام
مایکروفر بخریم یا سولاردام | مقایسه و بررسی تفاوت های موجود میان مایکروفر و سولاردام

 

هرروزه چندین ساعت از وقت ما صرف درست کردن غذا میشود امروزه بسیاری از بیزیینس ها و تولید کنندگان لوازم خانگی به دنبال صرفه جویی در زمان برای پخت و پز می باشند که دستگاه هایی که با این هدف پا به این عرضه گذاشتن ماکروفر و سولاردام هستند.

بسیاری از افراد بر این تصورند که سولاردام و ماکروفر کارایی شبیه به هم دارند ولی اختلاف زیادی بین این دو وسیله است که در این مقاله سعی داریم یک سری از تفاوت های این لوازم را برایتان توضیح دهیم

ماکروفر :

دستگاه مایکروفر به کمک تولید اشعه ماکرو فرایند پخت غذا را درمایکروفرتکمیل میکند ماکروفر ها اغلب یک منبع در بالا یا اطراف دستگاه وجود دارد که این اشعه را تولید می‌کند

سولاردام :

دستگاه سولاردام نیز مانند مایکروفر فرآیند پخت را به کمک اشعه انجام می‌دهد با این تفاوت که از چند جهت اشعه به غذا برخورد می‌کند تا غذا با سرعت بیشتری بپزد.

 سرعت پخت غذا در ماکروفر و سولاردام :

اولین تفاوتی که می توان در مورد فرق بین سولاردام و ماکروفر بیان کرد سرعت پخت  غذا است .در ماکروفر سرعت پخت غذاها،یخ زدایی و….زیاد است،ولی  سولاردام دارای سه حالت گرم کنندگی سرامیکی،هالوژنی و زغالی وجود دارد در سولاردام گرم کننده های حالت سرامیکی و ذغالی در قسمت  پایین و گرم کننده هالوزنی در قسمت بالای دستگاه قرار دارد که گرمای بیشتری را به غذا منتقل میکند و نتیجه وجود این گرم کننده ها پخت غذا در چند دقیقه است.

ماکروفر یا سولاردام
ماکروفر یا سولاردام

تفاوت ماکروفر و سولاردام در حفظ طعم غذا:

در آشپزی طعم غذا یکی از مهم ترین نکته هاست طبخ غذا در ماکروفر و سولاردام موجب حفظ طعم بهتر ان میشود ولی اگر به دنبال روش پخت سریع تر غذاها هستید سولاردام برای شما بهترین گزینه است.

تفاوت مایکروفر و سولاردام در تعداد و نوع المنت ها

بیشترین تفاوت در مایکروفر و سولاردام در تعداد و نوع المنت های مایکروفر و سولاردام می باشد. سولاردام علاوه برداشتن المنت هایی مثل المنت های مایکروفر یک المنت دیگر در سقف به نام المنت زغالی نیز دارد. این المنت باعث می شود که سولاردام از نظر سرعت پخت و کیفیت از مایکروفر پیشی بگیرد. وجود المنت زغالی باعث بهتر پخته شدن غذا می شود و داخل درونی غذا را به خوبی می پزد.

استفاده از سولاردام و المنت زغالی باعث ۴۰در صد کاهش زمان نسبت به مایکروفر می شود. به همین دلیل باعث صرفه جویی نیز می شود.  تفاوت مایکروفر و سولاردام در همین امر است سولاردام المنت های بیشتری نسبت به مایکروفر دارد.

ماکروفر
ماکروفر یا سولاردام
نکات  تکمیلی :

– در بالا و کف سولاردام نوعی المنت نوری که به آن هیتر ذغالی می گویند وجود دارد. با وجود این ویژگی شما می توانید غذا ها را با سرعت بیشتری نسبت به مایکروفر بپزید و درصد بیشتری از مواد مغذی غذایتان را حفظ کنید. متاسفانه ماکروفر یا مایکروویو این توانایی را ندارند.

– به طور کلی تمام ویژگی های مایکروفر در سولاردام نیز وجود دارد با این تفاوت که سولاردام می تواند کار های بیشتری نیز انجام دهد! به طور مثال با استفاده از این دستگاه می توانید غذا ها را از پایین گریل کنید.

– سولاردام به خاطر استفاده از گرمای حاصل از لامپ هالوژنی، می تواند غذا ها را به بهترین شکل ممکن پخته یا کباب کند.

– البته ناگفته نماند که مایکروفر نیز می تواند با امواج الکترومغناطیسی که تولید می کند، مولکول های آب درون غذا را به حرکت در آورد. در نهایت با به جریان افتادن این مولکول ها؛ غذا در کم ترین زمان ممکن پخته یا گرم می شود. به یاد داشته باشید که برای نفوذ امواج به تمامی قسمت غذا باید هر چند دقیقه یک بار غذا را زیر و رو کنید.

مصرف برق ماکروفر بیشتر است یا سولاردام :

هر دو تای این دستگاه ها جز لوازم الکتریکی پر مصرف اند ولی سولاردام نسبت به سولاردام دارای مصرف برق و انرزی بیشتری است.

سولاردام
ماکروفر یا سولاردام کدام بهتر است
کلام اخر:

اگر استفاده مصرفی شما از سولاردام و مایکروفر زیاد است بهتر است از سولاردام استفاده کنید زیرا قابلیت های بیشتری دارد و حرفه ای تر عمل می کند. اما اگر برای استفاده روزانه و فقط برای گرم کردن غذا می خواهید بهتر است از مایکروفر استفاده نمایید زیرا مایکروفر ها نیز آپشن های زیادی دارند و بسیار در استفاده روزانه موثر هستند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.