مشکلات رایج تلویزیون :

مشکلات رایج تلویزیون

مشکلات رایج تلویزیون

در اکثر  خانه ها تلویزیون به عنوان یکی از دستگاه های ضروری برای دنبال کردن رسانه ها در اوقات فراغت است. تلویزیون مانند یک هسته مرکزی اعضای خانواده را دور هم جمع می کند تا افراد به راحتی فیلم و یا برنامه مورد علاقه خود را دنبال کنند. با توجه به ویژگی ها و امکاناتی که بسیاری از تلویزیون های نسل جدید دارند، لذت و راحتی بیشتری برای افراد فراهم می شود .وقتی که تلویزیون دچار مشکل می شود و دیگر به خوبی نمی تواند کار کند، میتواند برای برخی از اعضای خانواده  به امری آزار دهنده تبدیل شود.

سیستم هر تلویزیونی باهم متفاوت است. بیشتر تلویزیون های هوشمند با توجه به تکنولوژی بکار برده در آن ها ، خرابی کمتر و تعمییر راحت تری دارند.شما با شناخت برخی از مشکلات معمول و رایج هم می توانید از پس تعمییر آن ها بر بیایید، مگر اینکه با مشکلی فنی و تخصصی مواجه شوید.

ما در این مقاله رایج ترین مشکلات تلویزیون ها را برای شما عزیزان به همراه راه حل بررسی میکنیم:

متداول ترین مشکلات تلویزیون:

۱اختلال در ساختار فیزیکی تصاویر

یکی از مشکلات رایج تلویزیون وجود اختلالاتی در شکل تصاویر دستگاه مانند دو نیم شدن تصاویر و شطرنجی شدن آنها است . یکی از دلایل بروز چنین مشکلی اختلال در برد دستگاه است .همچنین، این مشکل می تواند مربوط به پنل آن باشد که با تعویض پنل برطرف می شود. به طور کلی مشکلاتی از قبیل وجود نقاط سیاه روی تصویر و سوختن پیکسل ها با تعویض پنل برطرف می شود.

مشکلات رایج تلویزیون
مشکلات رایج تلویزیون

2روشن و خاموش شدن خوبه خود تلویزیون

اگر شاهد چنین اتفاقی بودید فوری تلویزیون را از برق بکشید. بعد از گذشت مدت زمانی بین ۴الی۵ دقیقه مجدد دوشاخه را به برق بزنید. اصولا این مشکل با یک بار ریست کردن دستگاه حل میشود. اما جهت جلوگیری از بروز مجدد آن سعی کنید وسایل الکترونیکی که ممکن است سیگنال از خود منتشر کنند  را دور از تلویزیون نگه دارید.

۳لکه های رنگی در  صفحه تلویزیون

کارکرد مداوم تلویزیون ها یکی از دلایلی است که منجر به بروز لکه های رنگی در تلویزیون می شود. این اختلال نیز یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون به شمار می رود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که از تلویزیون ها در طولانی مدت و بدون استراحت استفاده کنید. رفع این مشکل در مواردی به تعویض پنل تلویزیون نیاز دارد و گاهی هم با تعمیر توسط افراد حرفه ای این لکه ها از بین می روند.

۴نداشتن دسترسی به کانال های دیجیتال

بیشتر تلویزیون های هوشمند قابلیت دریافت کانال های دیجیتال را دارند، اما ممکن است در این میان بعضی از دستگاه ها با مشکل مواجه شوند و به آنتن و یا جعبه مبدل نیاز داشته باشند. پخش دیجیتال اغلب باعث داشتن یک تصویر بهتر می‌شود، با این حال، اگر مجبور باشید تلویزیون خود را راه‌اندازی کنید یا یک تلویزیون قدیمی را بگیرید که کانال‌های دیجیتالی را دریافت نمی‌کنند، ممکن است نیاز به حل مشکل داشته باشید.که ما در ادامه راه حل این مشکل را به شما توضیح می دهیم:

این را در نظر داشته باشید که تلویزیون هایی که از سال ۲۰۰۹ به بعد تولید شده اند قابلیت دریافت کانال های دیجیتال را بدون نیاز به جعبه مبدل، دارند. اولین مرحله این است که از سال تولید دستگاه تلویزیون خود اطمینان پیدا کنید. اگر به قبل از سال ۲۰۰۹ برمی گردد شاید به جعبه مبدل نیاز پیدا کنید.

اگر تلویزیون شما قابلیت دریافت کانال های دیجیتال را دارد، با اسکن کردن ببینید که چه شبکه هایی را می تواند دریافت کند. از گیرنده های خود مطمئن شوید که کابل آنتن دستگاه در جای درست خود قرار گرفته باشد. همچنین باید بررسی کنید با استفاده از آنتن دستگاه شما قادر به دریافت کدام شبکه ها می باشد با توجه به منطقه ای که هستید. بعضی مناطق کانال های کمتری نسبت به مناطق دیگر دریافت می کند.

با این حال باز اگر فکر می کنید که با توجه به این نکات دستگاه شما باید کانال های بیشتری دریافت کند، می توانید با متخصصین ما تماس حاصل نمائید.

مشکلات رایج تلویزیون
مشکلات رایج تلویزیون
5ظاهر شدن یک خط افقی یا عمودی روی تصویر

دلیل ظاهر شدن این خطوط روی صفحه نمایش تلویزیون سیگنال های مغناطیسی است که از طریق دستگاهای الکترونیکی مجاور تلویزیون منتشر میشود. در اولین قدم باید این وسایل را دور از تلویزیون قرار دهید و در قدم بعدی چند دقیقه تلویزیون را از برق بکشید و سپس روشن کنید.

۶- قطع  شدن صدا در تلویزیون

یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون قطع صدای آن است . این مشکل در زمانی به وجود می آید که شما هیچ اختلالی در نمایش تصاویر تلویزیون مشاهده نمی کنید بلکه تنها صدایی از تلویزیون به گوش نمی رسد. در قدم اول به هنگام بروز اتصالات و سیم ها را چک کنید. از دیگر مشکلاتی که در خصوص پخش صدای تلویزیون با آن رو به رو هستیم پخش صدا با تاخیر است به طوری که صدا با تصویر هماهنگ نبوده و دیر تر پخش می شود.

به هنگامی که تلویزیون با این مشکل مواجه شد بهتر است در قدم اول علت را در پاور دستگاه جستجو کنید. در صورتی که برای حل این اختلال اقدام نکنید مشکل به سیستم پخش هم سرایت کرده و اختلالات بیشتری را برای دستگاه به وجود می آورد.

کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

۶ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.