نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی
نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

نمک در ماشین ظرفشویی چه کارایی دارد؟

همان طوری که می دانید ماشین ظرفشویی برای شستن ظرف ها فقط به قرص و یا ژل ماشین ظرفشویی احتیاج ندارد بلکه به همان میزان نیز به نمک ظرفشویی احتیاج دارد.
نمک در ماشین ظرفشویی هنگام شستشو میزان سختی آب را کاهش داده تا در طی فرایند شستشو باعث جلوگیری از خش افتادن ظروف و کدر شدن آن ها شود.
یک تفکر بسیار غلط این است که ماشین ظرفشویی فقط به قرص نیاز دارد و به نمک احتیاجی ندارد که این تفکر اشتباه باعث اسیب رساندن به ظروف می شود.
نمک در ماشین ظرفشویی سختی آب را از بین برده و یا کاهش می دهد و باعث نرمی آب می شود که این فرایند از رسوب روی ظرف ها پیشگیری می کند.

کارکرد نمک در ماشین ظرفشویی :

در ماشین ظرف شویی قطعه ای وجود دارد به نام رزین که عملکرد این قطعه به این صورت می باشد که سختی اب را می گیرد و باعث جلوگیری از اسیب به ظروف می شود.
کار نمک به این صورت می باشد که در دقایق اخر شستوشو با تمیز کرد رزین موجب عملکرد های بهتر در فرایند های بعدی می شود و از اختلال در این قطعه جلوگیری میکند.

علامت نمک در ماشین ظرف شویی :

علامت نمک در ماشین های ظرف شویی به شکل نماد s می باشد.زمانی که در ماشین ظرف شویی خود این نماد را که صورت حرف sمی باشد را مشاهده کردید باید نمک را به ماشین خود اضافه کنید.

چه زمانی باید خاموش یا روشن بودن این علامت را چک کنید:

زمانی که ظرف شویی تان را روشن می کنید و قرص را به ماشین ظرف شویی خود اضافه کردید،باید به الارم روی ماشین ظرف شویی خود که بصورت نماد s می باشد و ماده جلا دهنده ماشین ظرفشویی دقت کنید اگر که چراغ این نماد روشن است به این معنا می باشد که نمک یا ماده جلا دهنده ماشین ظرف شویی تان کم است و قبل از انتخاب برنامه شستوشوی مد نظرتان باید درب دستگاه ظرف شویی خود را باز کرده و نمک را به ظرف شویی اضافه کنید.

نحوه تخلیه نمک در ماشین ظرفشویی
نحوه تخلیه نمک در ماشین ظرفشویی

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی:

در این بخش نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی را توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید.
در ابتدا در ماشین ظرفشویی خود را باز نمایید و سپس کف ماشین در قسمت چپ درپوش نمک که روی ان علامت s یا سالت نوشته شده را باز نمایید.
قسمت دوم قیف مخصوص ریختن نمک را روی دریچه گذاشته و نمک ریخته و کاملا پر نمی کنیم سپس در این بین با استفاده از یک وسیله نمک را جابه جا کرده سپس اقدام به ریختن نمک می کنیم اما تا مقداری که به اندازه یک بند انگشت جا داشته باشد.
و سپس در مرحله اخر نمک های ریخته شده در دستگاه را تمیز کرده و در درپوش را به همان صورت باز شده می بندیم.

نکته های کاربردی در مورد استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی:

۱:اصولا سعی کنید نمکی را که برای ماشین ظرف شویی خود استفاده میکنید از بهترین و معتبر ترین برند ها باشد
۲: به هیچ عنوان از نمک ماشین ظرفشویی ارزان قیمت استفاده نکنید
۳: زمانی که روی ماشین ظرف شویی خود علامت مربط به اتمام نمک را مشاهده کردید به اضافه کردن نمک ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.
۴: مخزن نمک ماشین ظرف شویی خود را همیشه به اندازه ایی پر کنید که به اندازه یک بند انگشت ازمخزن خالی بماند .
۵: در صورت مشاهده خطوط و یا کدری بر روی ظروف تان از نمک ماشین ظرف شویی مناسب تر و متناسب با سختی ناحیه خود استفاده کنید.

دلایل نشت نمک در ماشین های ظرفشویی:

از جمله مواردی که موجب نشت نمک در ماشین ظرفشویی میشود میتوتان به موارد زید اشاره نمود:
۱:بسته نبودن کامل درب محفظه نمک در ماشین ظرفشویی
۲:بیش از حد استفاده کردن نمک در مخزن ظرفشویی

از کجا متوجه شوییم ماشین ظرفشوییمان نشتی نمک دارد؟

۱:کامل تمیز نشدن ظروف
۲:ایجاد سفیدک روی ظروف شسته شده
۳:ایجاد خط و خش و یا کدری روی ظروف شیشه ایی پس از شستشو با دستگاه

نمک ماشین ظرفشویی finish
نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

نحوه تخلیه نمک در ماشین های ظرفشویی:

در درون ماشین ظرف شویی مخزنی تعبیه شده که باید نمک ماشین را درون ان دریچه ریخته شود.
در ماشین های ظرف شویی نمک ها در ۵الی۶ دقیقه اخر شستشوی دستگاه مورد استفاده قرار میگیرد. برای دفعات اول استفاده از نمک برای ماشین ظرفشویی باید دو لیوان نمک مخصوص ماشین ظرفشویی را در یک لیتر اب مخلوط کرده و محلول بدست امده را در محفظه مخصوص نمک در ماشین خود اضافه کنید اما در دفعات بعدی استفاده میتوانید نمک را مستقیم و بدون استفاده از اب به ماشین خود اضافه کنید .

دهید. برای اینکه از پخش شدن نمک در دستگاه خود جلوگیری کنید میتوانید از قیف مخصوص ریختن نمک استفاده کنید .بهتر است به اندازه دو بند انگشت نمک درون محفظه نمک قرار دهیدن و چنانچه همچنان محفظه نمک ظرفشویتلن خالی بود این روند را چند بار دیگر تکرار کنید تا نمک به مقدار کافی داخل محفظه نمک قرار گیرد.

زمانی که ماشین ظرفشویی شروع به شستشوی ظروف میکند ، آب وارد شده به دستگاه با نمک مخصوص ادغام شده و در اخر، پس ازتمام شدن شستشو، مخزن نمک خالی شده وبنابراین، لازم نیست که بعد از هربار شستشو، نمک موجود در درون مخزن را به صورت کامل تخلیه کنید.

سخن اخر:
متخصصین مستر تعمییر چی در ۷روز هفته و ۲۴ساعته اماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.گروه مستر تعمیرچی خدمات تخصصی نصب و تعمیر انواع لوازم خانگی : یخچال فریزر و ساید بای ساید ، کولر گازی و اسپیلیت ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی ، جارو برقی  ، ماکروفر و … در کرج و اطراف آن را به شما عزیزان ارائه می دهد.

این صفحه در ۱۳مهر ماه ۱۴۰۱ موزد بازبینی قرار گرفت و طلاعات آن بروز رسانی گردیده است.شما عزیزان می توانید در قسمت نظرات با ما همراه بوده و انتقادات و پیشنهادات خود را جهت بهبود کار ما ارسال نمایید. از این که با ما همراه هستید بسیار سپاس گزاریم.هدف ما جلب رضایت شما عزیزان است.

(گروه تخصصی تعمیر لوازم خانگی مستر تعمیر چی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.