نحوه شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی | نکات مهم در شستشوی لباس نوزاد و کودک

نحوه شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی
نحوه شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی

همه می دانند که پاکیزگی کلید سلامتی است. با آمدن کودک تازه متولد شده در خانه، باید مراقب نظافت و نظم بیشتری باشید. کودک دارای پوست ظریف، سیستم ایمنی ضعیف است، بنابراین شستن وسایل برای نوزاد باید طبق قوانین خاصی انجام شود. که قدم اصلی حفاظت از پوست کودک  خلاص شدن از شر میکروب های بیماری زا است.

بهترین روش برای شستن لباس نوزاد

یکی از سوالات رایج مادران در رابطه با شستن لباس نوزاد این است که آیا شستن لباس نوزادان با ماشین لباسشویی بهتر است یا شست و شو با دست؟

در جواب به این سوال باید گفت که لباس نوزادان را می توان با هر دو روش شست. اما نکته قابل توجه هنگام شستن لباس نوزاد مدت زمان شستشو و همچنین نوع شوینده مورد استفاده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نکته دیگری که هنگام شستشو لباس نوزادان باید مد نظر داشته باشید، این است که لباس نوزادان نباید تنها در زمان کثیف بودن شسته شوند،اولین باری که این لباس ها را خریداری می نمایید نیز باید لباس ها را بشویید.

زیرا هرگونه آلودگی روی لباس نوزادان می تواند موجب واکنش های آلرژیک روی پوست آن ها شود. برای شستن لباس نوزاد نیازی به شستشوی طولانی مدت آن ها نیست. اما بهتر است دو بار آن ها را آبکشی نمایید. به همین دلیل در صورتی که لباس نوزاد خود را با استفاده از ماشین لباس می شویید. بهتر است زمان شستشو را روی شستشوی لباس های حساس و لطیف تنظیم نمایید.

نحوه شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی
نحوه شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی

لباس نوزاد را با چه شوینده ای بشوییم؟

برای شستن لباس نوزاد از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که بدون بو، بدون آنزیم و فاقد هر گونه ماده سفیدکننده یا براق‌کننده باشد. همچنین بهتر است از نرم کننده لباس و مواد ضدالکتریسیته ساکن نیز خودداری شود، زیرا می‌تواند پوست حساس کودک شما را تحریک کند.

پودرهای صابونی مخصوص که برای شستن لباس نوزاد وجود دارد می‌تواند گزینه بهتری برای شستشو باشد. یک توصیه کلی نیز این است که لباس‌های نوزادان و کودکان باید جداگانه شسته شود تا احتمال بروز حساسیت پوستی به حداقل برسد.

اما بسیاری از والدین، لباس‌های کودکشان را با لباس بقیۀ اعضای خانواده و با پودر معمولی در لباسشویی می‌اندازند و ممکن است مشکلی هم پیش نیاید.

بسیاری از متخصصان پوست هم می‌گویند چنانچه‌ کودکتان آلرژی یا پوست خیلی حساسی نداشته باشد، معمولی مشکلی بوجود نمی آورد

اما در هر صورت شاید بد نباشد اگر از شوینده‌های معمولی لباسشویی استفاده می‌کنید، نوع مایع آن را بخرید، زیرا مایع لباسشویی برخلاف پودرها بهتر از تار و پود لباس ها شسته و پاک می‌شود.

شستشوی لباس نوزاد در لباسشویی چگونه است؟

در اکثر ماشین های لباسشویی گزینه ایی وجود دارد برای شستشوی لباس کودک که شما با انتخاب ان گزینه به راحتی تمام لباس های کودکتان را میشورید.

واگرلباسشویی شما این گزینه رو نداشت همیشه دستورالعمل‌های روی برچسب مراقبت از لباس را دنبال کنید، اما به طور کلی، لباس‌های ظریف کودک مانند لباس‌های توری بهتر است در یک چرخه ملایم یا ظریف با سایر لباس‌های زیر زنانه، بافتنی یا لباس‌های زیر شسته شوند. برای اقلامی مانند چکمه‌ها یا کلاه‌هایی که رشته‌هایی دارند، از یک کیسه لباس‌های مشبک برای جلوگیری از گره خوردن استفاده کنید.

لباس نوزاد را در چه دمایی در لباسشویی بشوییم؟

آب داغ می تواند باعث ایجاد الیاف لباس شود و برای همه پارچه ها توصیه نمی شود. بهترین چرخه شستشوی لباس نوزاد در ماشین لباسشویی، گرم ترین دمایی است که دستورالعمل های مراقبت از لباس توصیه می کند. این توصیه برای همه لباس ها و اقلام شسته شده، اعم از لباس های خودتان، خانواده یا نوزادتان صدق می کند. برچسب هر مورد را مرور کنید و مطمئن شوید که معنی نمادهای لباسشویی را می‌دانید.

اگر برای صرفه جویی در انرژی و ماندگاری پارچه ها در آب سرد می شستید، حتما از مواد شوینده ای مانند شوینده مایع لباسشویی نوزاد استفاده کنید که روی لکه های کودک حتی در آب سرد سخت است.

نحوه شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی
نحوه شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی
پاک کردن چند نوع از لکه های سخت از لباس کودک
۱-مدفوع

اکثر لکه های پوستی شما ناشی از آن انفجارهای اجتناب ناپذیر پوشک است. همچنین ، احتمالاً مواقعی پیش می آید که شما برای تعویض پوشک را برمی دارید و سپس کودک تصمیم می گیرد که مدفوع کند. در هر صورت ،مدفوع   منجر به ایجاد لکه می شود.

برای از بین بردن لکه های مدفوع  ، ابتدا باید لباس را در آب گرم خیس. سپس قبل از انداختن آن در کهنه شور، باید با آب لیمو اغشته کنید

بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گذاشتن آب در آن خیس بخورد ، از یک مسواک قدیمی برای مالش محل استفاده کنید. در آخر ، می توانید طبق معمول با مواد شوینده لباس شویی  شستشو دهید.

۲-روغن بچه

در حالی که روغن کودک برای بدن و پوست سر کودک شما بسیار مناسب است ، به خصوص برای درمان کلاه گهواره ، اما همیشه روی لباس زیاد نیست . این ماده می تواند در هر جایی که می چکد لکه های رنگی به جا بگذارد ، که شستن آن دشوار است.

بهترین روش برای از بین بردن لکه روغن کودک این است که  محل را قبل از شستشو با صابون  بشویید . برای اطمینان از نفوذ صابون  به الیاف پارچه و بلند شدن روغن ، ممکن است بخواهید محل را با مسواک بمالید.

نحوه شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی
نحوه شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی
کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.