علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
عوامل کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

وجود یک ماشین لباسشویی، لباس‌ها در زمان کوتاهی با مصرف کمترین مقدار آب شسته شده و سریع خشک خواهند شد. این دستگاه در کنار مزایای زیادی که دارد، دچار عیب و ایراداتی هم هست. یکی از این عیوب مشکل جمع شدن آب و عدم تخلیه آن در ماشین لباسشویی است.

مسدود شدن شدن ماشین لباسشویی به وسیله پرزها یا اشیا موجود در جیب لباس ها میتواند یکی از دلایل کار نکردن پمپ تخلیه دستگاه شما باشد.

علت های کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی:

۱-فیلتر ماشین لباسشویی را چک کنید

همانظور که می‌دانید فیلتر لباسشویی خود را  هر چند وقت یکبار باید تمیز کنید زیرا این قطعه وظیفه داردجرم، چربی، سکه، کرک و دکمه‌های به جا مانده از لباس‌ها را قبل از اینکه به پمپ برسند بگیرد.

به بدنه ماشین لباسشویی نگاه کنید، با هر مدل و هر برندی فیلتر اغلب پایین و در قسمت راست دستگاه قرار گرفته است. به یاد داشته باشید قبل از باز کردن محفظه فیلتر، باید مقداری حوله و یک سطل آماده کرده باشید.

زیرا این امکان وجود دارد که بعد از باز کردن محفظه، آب درون ماشین لباسشویی به بیرون بریزد.

سری فیلتر را گرفته و برخلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید، اگر زمان زیادی از آخرین باری که فیلتر را تمیز کرده‌اید می‌گذرد با حجم زیادی کثیفی روبرو خواهید شدو

۲-انسداد شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه همان شلنگی است که به خروجی فاضلاب وصل میشود تا آب حاصل از شستشوی لباسها مستقیما وارد فاضلاب شود. گاهی ممکن است تاخوردگی، پاره‌گی یا انسداد شلنگ تخلیه باعث اختلال در تخلیه آب دستگاه میشود. پس اگر لباسشویی شما تخلیه نمیکند شلنگ تخلیه را هم باید بررسی کنید. دقت کنید که طول شلنگ تخلیه بیشتر از هفت متر نباشد تا تخلیه آب بهتر انجام شود.

۳-هیدروستات لباسشویی را بررسی کنید

هیدروستان نیز دارای وظیفه‌ای مشابه است، این قطعه میزان آب ورودی به داخل دیگ ماشین را کنترل می‌کند. به طور کلی در ماشین‌های لباسشویی از دو نوع هیدروستات سه فیش و شش فیش استفاده می‌کنند. این قطعه شلنگی متصل به محفظه فشار دیگ ماشین دارد. با زیاد شدن مقدار آب، هوای درون این شلنگ و دیافراگم هیدروستات فشرده شده و دستور قطعی آب را به شیر برقی می‌دهد

با بهم ریختن تنظیمات هیدروستات، آبگیری در ماشین لباسشویی استاندارد انجام نخواهد شد. در چنین شرایطی تعمیر شلنگ هیدروستات را از نظر ارتفاع و پوسیدگی بررسی می‌کند.

پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی
دلیل کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

4- خرابی برد کنترل اصلی

فرمان دادن به تمام قطعات الکتریکی بر عهده برد کنتزل اصلی می باشد، پس در نتیجه اگر قسمتی از برد که به پمپ تخلیه مربوط می شود دچار خرابی شده باشد، برد به پمپ تخلیه دستور تخلیه آب از سمت داخل دیگ ماشین لباسشویی را نمی دهد و آب داخل دیگ باقی می ماند. معمولا برد الکترونیکی دستگاه قابل تعمیر می باشد و نیازی به تعویض نیست.

۵- معیوب بودن سوئیچ درب

برخی از مدل‌ها به یک سوئیچ درب مجهز هستند که به واشر اجازه نمی‌دهد وقتی درب باز است کار کند. اگر سوئیچ درب معیوب باشد، واشر تخلیه نمی شود، حتی با درب بسته.

برای اطمینان از اینکه سوئیچ درب به درستی کار نمی کند، می توانید تست تداوم را با یک مولتی متر انجام دهید. سوئیچ درب را در صورت منفی بودن تست تداوم تعویض کنید.

۶-خرابی تسمه پمپ

پمپ برخی از ماشین های لباسشویی قدیمی تسمه دارد که هر گونه آسیببی به این تسمه وارد شود پمپ تخلیه هم متوقف خواهد شد و در نتیجه تخلیه آب از دستگاه صورت نخواهد گرفت.

پمپ تخلیه لباسشویی
کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی
7- خرابی شیر برقی ماشین لباسشوی

وظیفه شیر برقی این است که با گرفتن فرمان از تایمر یا برد باز شده در واقع شروع به کار می کند و اب را وارد دستگاه می کند.
علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و یا علت جمع شدن آب در انتهای سیکل شستشو به خرابی شیر برق ماشین لباسشویی مربوط می شود،اگر ماشین لباسشویی به صورت تایمری باشد، خرابی این قطعه هم می تواند باعث جمع شدن آن در داخل ماشی لباسشویی شود.

۸-خرطومی دیگ ماشین لباسشویی

یکی از علل مهم تخلیه نشدن اب ماشین لباسشویی  مسدود بودن خرطومی دیگ ماشین لباسشویی است . چرک، کثیفی، مواد شوینده و رسوبات درون این خرطومی گیر کرده و آن را مسدود می‌کنند. این گرفتگی موجب می‌شود که، آب از درون ماشین لباسشویی تخلیه نشود. بنابراین با دست خرطومی را بررسی کرده و اگر گرفتگی احساس می‌کنید آن را برطرف کنید.

۹-کم بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه آب

شیلنگ تخلیه آب باید از سطح زمین مقداری فاصله داشته باشد، چنانچه این فاصله به هر دلیلی از بین برود، پروسه تخلیه آب به مشکل بر میخورد. فاصله بهینه از سطح زمین در حدود نیم متر یا حدود ۶۰ سانتی متر از سطح زمین است.

کلام اخر:

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از مهمترین قطعاتی است که بسیار اهمیت دارد در صورتی که به هر دلیلی دچار مشکل شود شما باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم جهت تعمیر و عیب یابی دستگاه را انجام دهید زیرا بدون وجود پمپ دستگاه شما عملاً فاقد هرگونه کارکردی خواهد بود.

در صورت بروز هر گونه مشکل در انواع لوازم الکترونیکی خود نظیر ماشین لباسشویی،ماشین ظرفشویی،یخچال،کولر گازی و ….میتوانید با متخصصین مستر تعمیرچی تماس حاصل کرده تا متخصصین مجرب ما درهر زمان از هفته و شبانه روز در محل زندگی شما عزیزان حضور یابند.

شماره تماس جهت ارتباط با ما:

دفترمرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

سایر شماره تماس:

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

چرایی کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.