پمپ پکیج چیست ؟

پمپ پکیج چیست

پمپ پکیج چیست

این پمپ برای جلوگیری از افت فشار آب در جریان داخل مدار استفاده می‌شود. پمپ پکیج،‌ یک پمپ گردشی است که در یک مدار بسته کار می‌کند. این پمپ در انواع مختلف با دور گردش‌های مختلف تولید می‌شود. نوع و اندازه پمپ مورد نیاز در یک سیستم پکیج، با توجه به اندازه مدار، فشار آب موجود در مدار و همچنین میزان کارکرد مدار تعیین می‌شود.  زمان عملکرد پمپ، فصل سرما است که رادیاتور ها برای گرم کردن محیط روشن می‌شوند.

قطعات پمپ پکیج دیواری

آشنایی شما با ساختار و قطعات به کار رفته در پمپ پکیج دیواری می تواند کمک کند تا در هنگام مواجهه با مشکلات، بتوانید واکنش مناسبی داشته باشید.

۱-از جمله مهم ‌ترین قطعات پمپ پکیج می ‌توان به یاتاقان اشاره نمود. شما در انواع پمپ های پکیج این قطعه را مشاهده کرده و در واقع نقشی معین در چرخه ایمپلر خواهد داشت.

۲-از دیگر قطعات پمپ پکیج می ‌توان به روتور اشاره کرد. اگر به پمپ پکیج نگاه کنید یک بخش پره ای در آن موجود بوده که وظیفه دارد آب مورد نیاز را به جریان درآورد.

۳-استاتور یا سیم پیچ یکی دیگر از قطعات به کار رفته در پمپ های پکیج به شمار می رود که تولید میدان مغناطیسی را برعهده خواهد داشت.

پمپ پکیج چیست
پمپ پکیج چیست

علت خرابی مکرر پمپ پکیج

۱وجود پیچ و خم های زیاد در مسیر لوله کشی رادیاتورها و یا استفاده از قطر لوله نامناسب در برخی قسمت ها و همچنین گرفتگی داخل اتصالات پلاستیکی به دلیل اتو کشی غیر استاندارد.

۲-گرفتگی مدار گردش آب (کثیف شدن توری صافی برگشت + بسته شدن شیرهای رادیاتورها به دلیل فرسوده بودن و باز و بست زیاد و…

۳-عدم استفاده از صافی برگشت و حرکت آشغال های مدار به داخل پمپ

۴-کارکرد دستگاه بدون آب (فشار بار پایین)

۵-کیفیت پایین پمپ های موجود در بازار

انواع پمپ پکیج دیواری

به لحاظ ساختاری پمپ های پکیج در دو نوع تک دور و سه دور طراحی و به بازار عرضه می شوند. علاوه بر این نوع دیگری از پمپ ها از نوع الکترونیکی هستند که می توانند بار حرارتی لازم برای تاسیسات را با ایجاد سرعت متغیر، تامین نمایند. بسته به شرایط مختلف این پمپ ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با این حال باید بدانید که امروزه برندهای مختلف با کیفیت بسیار بالا، انواع پمپ های مورد نیاز شما برای پکیج ها را طراحی و به بازار ارائه می دهند.

از جمله مهم ترین و با کیفیت ترین مدل ها می توان به پمپ پکیج ویلو، پمپ پکیج داب و پمپ پکیج گراندفوس اشاره نمود.

بسته به شرایط مختلف شما می توانید از هر کدام از برندهای موجود استفاده با این حال نمایید. درپکبج های بوتان  معمولاً از پمپ گراندفوس و همچنین در پکیج های ایران رادیاتور می توانید از پمپ ویلو بهره ببرید.

پمپ پکیج چیست
پمپ پکیج چیست
اهمیت سرویس و تعمیر پکیج هر چند وقت یکبار یا دوره ای

به دلیل استفاده بالا و همچنین حرکت آب در مدار این وسیله بیشتر از قطعات دیگر در معرض خرابی قرار میگیرد. علاوه بر این سرویس دوره‌ ای و منظم پکیج دیواری در بالا رفتن طول عمر این دستگاه تاثیر ۱۰۰% و به سزایی دارد. ما توصیه می کنیم که همیشه وسایل پکیج دیواری خود را را با دقت و وسواس نگهداری و سرویس کنید به دلیل اینکه این مسئله باعث افزایش طول عمر دستگاه ، کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.

برای باز کردن پمپ پکیج دیواری مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

مطمئن شوید جریان برق ورودی به پمپ  را قطع کردید .  برای اطمینان بیشتر برق را از فیوز اصلی قطع کنید.
درپوش سیم برق پمپ را بردارید و اتصالات برد پمپ را جدا کنید.

اگر می‌خواهید خودتان پمپ را دوباره ببندید، بهتر میباشد قبل از جدا کردن پمپ از نحوه اتصال برد حتما عکس بگیرید.
به کمک آچار مناسب اتصال پمپ به مبدل اصلی و ثانویه را باز کرده و تاکید میکنیم این کار را با دقت و حوصله انجام بدهید. فشار بیش از حد به این مبدل‌ها ممکن میباشد باعث آسیب به آن‌ها شود.
اتصال منبع انبساط به پمپ را جدا کرده و مراقب باشید به منبع آسیب وارد نکنید
پیچ‌های اتصال پمپ به پایه را باز کنید.
پمپ پکیج را با دقت و احتیاط از جای خود خارج کنید.
مطمئن شده تا زمانی که پمپ را برای نصب دوباره برمی‌گردانید، بخش‌های برقی متصل به برد در معرض دسترس دیگران قرار نداشته باشد. توصیه می‌شود قبل از نصب مجدد پمپ، این بخش‌ها را بپوشانید و اگر مقدور است، جریان برق را فعلا متصل نکنید.

پمپ پکیج چیست
پمپ پکیج چیست
کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از پکیج، جاروبرقی ، ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰    یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.