گرمایش کولر گازی

گرمایش کولر گازی

 

اکثر کولر های گازی را می توان به حالت سرمایش و گرمایش در اورد و از در فصول مختلف سال استفاده کرد ما در این مقاله توضیحاتی در رابط سیستم گرمایش کولرگازی در اختیار شما عزیزان می گذاریم.

سیستم گرمایش کولر گازی چیست؟

همه‌ی کسانی که در تابستان عاشق خنکی کولر هستند، قطعا دوست دارند تا در سرمای زمستان هم از محیط‌ گرم منزل یا محل کار خود لذت ببرند.
امروزه کارخانه‌های تولید لوازم خانگی انقلابی در صنعت تولید کولرهای گازی داشته‌اند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا با یک تیر دو نشان بزنید.

یعنی تنها با خرید یک سیستم تهویه‌ی هوای خانگی، هم سرما و هم گرما را به خانه‌ی خود ببرید.
کولرهای گازی به تولید سرما معروف هستند. اما نسل جدید این کولرها، سیستم گرمایشی دارند.‌ کافی است کمی تنظیمات این دستگاه‌ها را تغییر دهید و در زمستان می‌توانید از باد گرم این‌سیستم‌ها لذت ببرید.

نحوه عملکرد سیستم گرمایش کولر گازی به چه صورت است؟

کولرهای گازی این کار را با استفاده از کمپرسوری موجود در دستگاه انجام می‌دهند. همه‌ی این تغییرات تنها به واسطه‌ی گازی انجام می‌شود که در درون کمپرسور قرار دارد.
در حالت گرمایش، چرخه‌ی عملکردی کولر گازی‌ تغییر می‌نماید. این تغییر شکل سیستم بر عهده‌ی شیری به نام شیر چهار طرفه یا شیر معکوس کننده انجام می‌شود.

گرمایش کولر گازی

آیا همه کولر گازی‌ها قابلیت گرمایشی دارند؟

معمولا هنگامی که قصد خرید کولر گازی را دارید این اطلاعات در اختیار شما گذاشته می‌شود و یا اگر مدل محصول خود را سرچ کنید متوجه خواهید شد که آیا امکان گرمایش دارد یا خیر با این حال ممکن است به دلایل مختلف چنین اطلاعاتی در دسترس نباشد ،چند راه ساده برای بررسی شما وجود دارد.
اول این که در صورتی که کولر گازی دست دوم و یا قدیمی هم باشد احتمالا در فصول قبل که استفاده می‌کردید امکان سرمایش و گرمایش آن را متوجه شده باشید در غیر این صورت حتما از دفترچه راهنمای کولر گازی استفاده کنید.

در دفترچه‌های راهنما امکان گرمایش کولر گازی به طور مفصل بررسی شده است و حتی نحوه تغییر آن از سرمایش به گرمایش هم توضیح داده شده است.
با این حال در صورتی که دفترچه را در اختیار ندارد به برچسب‌های موجود بر روی دستگاه که معمولا در پشت پنل داخلی هستند توجه کنید. روی این برچسب‌ها میزان گرما و توان گرمای خروجی به صورت HEATEING مشخص شده است. دیدن همین واژه کفایت خواهد کرد تا از گرمایشی بودن کولر خود مطمئن شوید.

مقایسه میزان مصرف برق اسپیلت با دیگر وسایل سرمایشی و گرمایشی

نحوه استفاده از گرمایش و تنظیم کولر گازی
نحوه استفاده از گرمایش و تنظیم کولر گازی

در اولین مرحله از پاسخ دهی به سوال آیا گرم کردن خانه با اسپیلت مقرون به صرفه است؟

با وجود این که کولرهای آبی در تابستان بی‌وقفه کار می‌کنند تا بتوانند دمای هوای خانه را خنک کنند و بخاری به صورت مداوم روشن است تا گرما بخش خانه باشد، اسپیلت هم نیز هوشمند طراحی شده است،سنسورهای تعبیه شده درون این دستگاه هنگامی که دمای خانه به حد مطلوب برسد سبب خاموش شدن اتوماتیک اسپیلت می‌شوند.

تا زمانی که دما متعادل است اسپیلت خاموش خواهد بود و به محض این که افت دما رخ دهد دستگاه مجدداً به صورت اتوماتیک روشن شده و گرمایش محیط را تامین می‌کند.اتوماتیک بودن تنظیمات این دستگاه تاثیر زیادی در کاهش میزان مصرف انرژی آن دارد.

دومین نکته ایی که باید به ان توجه داشه باشید این است که با توجه به این که ذرات ریز گرد و غبار و پرزهای فرش و… در هوا وجود دارند، یونیت داخلی کولر گازی در طول استفاده مملو از این ذرات خواهد شد،این ذرات روی اجزای کولر گازی مانند فیلتر دستگاه قرار می‌گیرند و نقش پررنگی در افزایش میزان مصرف اسپیلت دارند.

همچنین در صورتی که یکی از قطعات اصلی اسپیلت مستهلک شده باید یا با آسیب جدی مواجه شده باشد، عملکرد دستگاه هنگام استفاده غیر عادی خواهد بود و همین امر سبب افزایش مصرف انرژی کولر گازی می‌شود.

سومین نکته این است که اگر درخانه با متراز بزرک ساکن هستید باید دستگاه با توان بالا تری خریداری کنید،
زیرا در صورتی که توان مصرفی کولر گازی برای گرمایش محیط کافی نباشد، کولر گازی فشار بیشتری را هنگام استفاده تحمل می‌کند و علاوه بر افزایش مصرف انرژی دستگاه، قطعات آن نیز هنگام استفاده مستهلک می‌شوند و دچار آسیب دیدگی جدی خواهند شد.

گرمایش کولر
نحوه استفاده از گرمایش و تنظیم کولر گازی
درجه گرمایش کولر های گازی:

درجه گرمایش در انواع کولر ها بسته به برند انها اکثرا متفاوت است اما درجه گرمایش کولر های گازی را میتوان بین ۱۷تا ۳۰ درجه انتخاب کنید.

راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی:

کافی است تا با کمک ریموت کنترل دستگاه، حالت گرمایش را انتخاب نمایید.
بر روی ریموت کنترل دکمه ایی به نام حالت ها وجود دارد با فشردن این دکمه بر روی صفحه نمایش می‌توانید حالات مختلف را مشاهده کنید.
در اغلب کنترل‌ها حالان فن، سرما، گرما، خشک و خودکار مشترک است،شکل نمادین گرما، تصویر خورشید است.
مرحله بعدی گزینه دما را انتخاب کرده و گرمایش کولر گازی خود را بر روی دمای مورد نظر خوذ تنظیم میکنید.

– در صورت بروز مشکل در سیستم سرمایش و یا گرمایش کولر گازی خود میتوانید با کادر مجرب ما تماس حاصل کنید،متخصصین مستر تعمیرچی در تمام روز های هفته و ۲۴ساعت از شبانه روز در محل زندگی شما عزیزان اماده خدمت رسانی می باشند.

سیستم گرمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.