علت نشتی آب یخچال به راه حل در خانه

علت نشتی آب یخچال به همراه راه حل در خانه |دلایل اصلی نشت آب یخچال فریزر
علت نشتی آب یخچال به همراه راه حل در خانه |دلایل اصلی نشت آب یخچال فریزر
علت نشتی آب یخچال به راه حل در خانه

در اکثر موارد استفاده چندین ساله ازلوازم الکتریکی ما را مجاب به تعمیر انها می کند در رابطه با یخچال ها و فریزر شایع ترین مشکلی که اکثر شماها با ان روبه رو می شوید اب دادن یخچال و فریزر شماست  که این مشکل علاوه بر اینکه آزارنده هست و محیط آشپزخونه‌ی شما رو خیس می‌کنه.

ممکنه باعث سوختگی اجزای یخچال و برق گرفتگی هم بشه،ما در این مقاله سعی داریم علت هایی را که موجب اب دادن یخچال و فریزر شما میشود را بررسی کنیم.

علت های اب دادن یخچال :

۱-ممکن است درب یخچال و فریزر بازمانده باشد و کامل بسته نشده باشد:

لاستیک یا نوار  یخچال فریزر از ورود هوا به داخل یخچال جلوگیری می کنه، اگه این نوار خراب یا پاره شود، هوا وارد یخچال و فریزر شده  و باعث ایجاد نشت اب از یخچال و فریزر شما می شود.

نشتی آب از یخچال ال جی شما به ، یکی از علل جمع شدن آب در کف یخچال شما هم محسوب میشه بنابراین، با یک آزمایش ساده اول مطمئن بشین که مشکل از لاستیک خراب یخچال و فریزر شما  هست یا نه؟

یه کاغذ رو مابین در و لاستیک درب یخچال و فریزر خود قرار داده و سپس درب رو یخچال رو محکم ببندید ، اگه کاغذ رو به راحتی بشه از بین در و لاستیک بیرون کشید، اونوقت لاستیک یخچال شما مشکل دارد  و باید عوض شود ، البته قبل از انجام این آزمایش حتما پارگی لاستیک رو هم بررسی کنید.

دقت کنید معمولا تو این شرایط به علت ورود هوای گرم به دستگاه یخچال و فریزر شما اتومات کار نکرده و خاموش نمیشود که در این صورت احتمال سوختگی موتور یخچال و فریزر شما هم هست.

۲-برفک زدن اواپراتور یخچال :

اگر یخچال هنگام کار صدا می دهد و داخل آن گرم می‌باشد، احتمال دارد یخ زیادی درون آن جمع شده باشد یکی از علت های افزایش دما یخچال این است که یخ و برفک ممکن است دور اواپراتور را احاطه کرده باشند این کار با فرآیند دیفراست تمیز نمی شود در نتیجه هوا نمی‌تواند از فن عبور کند و داخل یخچال را خنک کند که باعث آب دادن یخچال می شود

۳-خراب شدن فیلتر یخچال :

خرابی فیلتر دستگاه شما میتواند یکی از علل آب دادن یخچال و فریزر باشد ، در نتیجه برای حل این مشکل بهتره که اول با کمک دفترچه‌ی راهنما یا متخصصانان دکتر تعمیر محل قرار گرفتن فیلتر یخچال رو پیدا کنین.

اگه مسدود شده، گرفتگی داره یا فرسوده شده، تمیزش کنین و اگه مشکل حل نشد، نوبت تعویض فیلتر یخچالتون رسیده و باید اون رو عوض کنین، این مراحل رو بدون نیاز به تعمیر کار هم می تونین انجام بدین ولی قبل از شروع مراحل تعمیر حتما یخچال رو از برق بکشین

۴-مسدود شدن لوله تخلیه یخچال :

مسدود شدن لوله ی تخلیه در یخچال و فریزر هم می تواند یکی از دلایل جمع شدن  ابدر دستگاه شما باشد.همه یخچال فریزرهای بدون برفک یک سیکل یخ زدایی دارند که برفکی که ممکن است روی سیم پیچ های اپراتور درست شده باشد را ذوب کند. این یخ های ذوب شده به داخل یک سینی خارج از یخچال فریزر که نزدیک موتور قرار دارد می‌روند.

گاهی اوقات گرفتگی لوله تخلیه آب یخچال ممکن است بر اثر عواملی مثل ذرات غذا یا کیسه های پلاستیکی باشد.

علت نشتی آب یخچال
علت نشتی آب یخچال به همراه راه حل در خانه |دلایل اصلی نشت آب یخچال فریزر
5-ایجاد مشکل در مخزن اب یخچال :

اگه مخزن درست متصل نشده باشه و به علت فرسایش و پوسیدگی سوراخ بشه، یکی از علت های نشتی آب از یخچال و فریزر شماست، در نتیجه برای حل مشکل تنها راه ممکن تعویض مخزن آبه ، چون امکان تعمیرش وجود نداره

۶-جمع شدن اب زیر جا میوه ایی یخچال :

جمع شدن اب در کف یخچال یکی ازبیشترین خرابی در یخچال و فریزر است،

هنگامی که آب زیر جامیوه ای یخچال جمع میشود احتمالاً یکی از اجزاء سیستم دیفراست دچار مشکل شده است.

از دلایل اصلی ساختن آب گرمی یخچال میتوان به مواردی مثل خرابی سنسور دیفراست یخچال دوو، خرابی المنت، خرابی ترمو فیوز یخ زدن مسیر خروج آب و گرفتگی لوله آب اشاره کرد

۷-تراز نادرست یخچال :

تراز نبودن مناسب  یخچال و فریزر شما هم میتواند یکی از دلایل نشت اب ازیخچال و فریزر شما باشد.

یخچال نباید به صورت کاملا صاف کف آشپزخونه قرار بگیره، چون برای اینکه مایع خنک کننده یا تبرید یخچال به خوبی جریان داشته باشه.

باید قسمت جلویی یخچال یه مقدار بالاتر قرار بگیره.

اگه یخچال کاملا صاف باشه، ممکنه این مایع به خوبی جریان پیدا نکنه و باعث میعان بشه، در نتیجه باعث جمع شدن آب در کف یخچال شما میشه.

نشتی آب یخچال
دلایل نشتی آب یخچال

3علت نشت اب از زیر فریزر :

۱-نصب اشتباه شلنگ تصفیه اب

۲-بالا بودن رطوبت محیط

۳-خراب بودن هیتر دستگاه

رفع نشتی آب از پشت یخچال فریزر

نشت آب از پشت یخچال فریزر در اکثر موارد  نشان دهنده این است که شیر آب یا لوله آب نشتی دارد. برای رفع این مشکل، یخچال فریزررا از برق بکشید و لوله آبی که از دیوار به یخچال می‌آید را بررسی کنید.

همچنین لوله آبی را که از زیر یخچال فریزر عبور می‌کند و به پشت یخچال می‌رسد را نیز بررسی می کنیم.

تمام لوله‌ها را چک کرده  و مطمئن شوید هیچ کدام سوراخ نشده باشند. همچنین مطمئن شوید که لوله آب از جایش در نرفته باشد. اگر متوجه شدید لوله‌ها سوراخ شده‌اند، آنها را عوض کنید.

رفع نشتی آب از داخل یخچال فریزر

نشت آب از داخل یخچال فریزراغلب  نشان می دهد که لوله تخلیه از یخ‌زدا که داخل یخچال قرار گرفته، مسدود شده است. اکثر خروجی‌های لوله‌های تخلیه پشت کشوهای داخلی یخچال قرار دارند. کشوها را خارج کنید و خروجی لوله تخلیه را پیدا کنید.

سپس سعی کنید با کمک یک آینه داخل قسمت بالایی خروجی تخلیه را نگاه کنید. به دنبال گرفتگی لوله باشید. اگر هیچ چیز پیدا نشد، سر دیگر لوله تخلیه را درآورید تا بتوانید داخل لوله آب گرم ریخته و گرفتگی آن را از بین ببرید.

با اینکار باید هر نوع آشغالی که ممکن است لوله را مسدود کرده باشد خارج کنید. همچنین می‌توانید از یک سیم ضخیم برای اینکار استفاده کنید. هنگامی گرفتگی از بین رفت، همه چیز را دوباره سرجای خود نصب کنید.

دلایل نشتی آب یخچال
دلایل نشتی آب یخچال
کلام اخر:

گروه تعمیراتی مستر تعمیرچی درهفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی در محل زندگی شما عزیزان می باشد.

۶ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.