تخلیه نشدن اب در ماشین ظرفشویی

 تخلیه نشدن اب در ماشین ظرفشویی

 تخلیه نشدن اب در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی، یکی از وسایل الکترونیکی است که در خانه اکثر افراد یافت می شود. یکی از مشکلاتی که می تواند برای ظرفشویی شما به وجود آید، تخلیه نشدن آب آن است .تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی علت های گوناگونی دارد که اگر آنها را بررسی نکنید، ظرف های داخل ظرفشویی کاملا شسته نمی شوند و کثیف می مانند یا آب مصرف شده پس از آنکه در ماشین ظرفشویی باقی می ماند بوی بدی می گیرد در نتیجه کار شما را برای شستن ظرف ها بیشتر خواهد کرد. اگر ماشین ظرفشویی شما نیز دچار این مشکل شد، با مطالعه این مقاله می توانید به حل این مشکل کمک کنید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

۱-پیچ خوردگی شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی یک شیلنگ پلاستیکی سبک و آجدار است که از پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی به زباله محو کن یا به لوله‌های زهکش متصل می گردد اگر این لوله دچار پیچ خوردگی شود، می‌تواند از تخلیه درست و بدون دردسر آب جلوگیری کند. اگر چیز بزرگ یا سنگینی زیر سینک فرو رفته باشد، ممکن است عملکرد شیلنگ ماشین ظرفشویی را مختل نماید. بنابراین شیلنگ تخلیه را با بررسی زیر سینک پیدا کنید. اگر پیچ خورده است، سعی نمایید آن را به صورت دستی صاف کنید.
متأسفانه، هنگامی که شیلنگ تخلیه پیچ می‌خورد، بعد از صاف کردن تمایل دارد دوباره به همان شکل اول برگردد. اگر این اتفاق ادامه داشت، باید شیلنگ تخلیه را تعویض کنید. این کار به اندازه کافی ساده هست که خودتان بتوانید آن را انجام دهید. اما تکنسین‌های کاردون برای رفاه حال شما عزیزان، چنین پروژه‌های کوچکی را نیز انجام می‌دهند.

 تخلیه نشدن اب در ماشین ظرفشویی
تخلیه نشدن اب در ماشین ظرفشویی

2- تایمر ماشین ظرفشویی

تایمر معمولا در کنترل پنل ماشین ظرفشویی شما قرار گرفته است. تایمر، موتور و همچنین سلونویید تخلیه را کنترل می کند. ماشین ظرفشویی  شما احتمالا به دلیل تایمر معیوب، آب کثیف را تخلیه نمی کند. ما توصیه می کنیم که تایمر معیوب را تعویض کنید.

اگر تایمر شما معیوب باشد، بایدماشین ظرفشویی را سیم کشی مجدد کنند.

ماشین ظرفشویی های متفاوت نمودار سیم کشی های متفاوتی دارند. شما قادر خواهید بود تا اتصالات دقیق تایمر که سیستم تخلیه را مدیریت می کنند، را پیدا کنید. شما می توانید با بررسی تداوم جریان مشکل را شناسایی کنید.

اگر جریان به تایمر می رسد اما جریان را نشان نمی دهد، سپس تایمر معیوب است. اگر جریان خارج است، سپس سیم را دنبال کنید تا جایی که پیدا کنید جریان کجا قطع می شود. ایرادی در سیم کشی وجود دارد، شما می توانید سیم ها را تعویض کنید.

۳-گرفتگی سبد آبکشی

این شایع ترین علت مشکلات مربوط به تخلیه آب در بسیاری از ماشین های ظرفشویی می باشد. سیستم آبکشی شامل یک فیلتر است که از ورود خرده های مواد غذایی جلوگیری می کند.

به طور دستی تمام آب های باقی مانده را برای بیرون کشیدن سبد آبکشی تخلیه کنید. شما باید هنگام انجام این کار مراقب باشید چرا که ممکن است خرده های شیشه دلیل گرفتگی سبد آبکشی دستگاه باشند.

سبد آبکشی توسط پیچ و مهره ها در جای خود قرار گرفته است. آنها را باز کنید سپس سبد را در بیاورید و اطراف فیلتر را تمیز کنید.

 تخلیه نشدن اب در ماشین ظرفشویی
تخلیه نشدن اب در ماشین ظرفشویی

4-بررسی شیر تخلیه

اکثر ماشین‌های ظرفشویی، اما نه همه آن‌ها، دارای یک دریچه تخلیه هستند که از تخلیه آب به داخل ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند. اگر ماشین ظرفشویی شما شیر تخلیه دارد، ممکن است دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی باشد. این شیر را با فشار دادن براکت سوپاپ آن تست کنید تا مطمئن شوید آزادانه حرکت می‌کند.
اگر براکت شیر گیر کرده باشد، شیر برقی کنترل‌کننده آن سوخته است و نیاز به تعویض دارد. قطعات جدید معمولاً از فروشگاه‌های یدکی لوازم خانگی در دسترس هستند.

۵- خرابی پمپ تخلیه است

یکی دیگر از دلایل معمول در عدم تخلیه آب ظرفشویی، خرابی پمپ تخلیه می باشد. در صورتی که هنگام چرخه شستشو، صدای تخلیه آب را نمی شنوید، این احتمال وجود دارد که پمپ خرابی پیدا کرده است.

برای این کار ابتدا برق را از دستگاه جدا کرده و پمپ تخلیه را در دستگاه کنترل کنید.

می توانید از یک مولتی متر استفاده کرده و در صورتی که بین یکصد تا سیصد اهم نباشد، پمپ سوخته و بایستی تعویض گردد.

برای تعویض پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی ، باید بگوییم که عمدتا در بخش انتهایی ماشین های ظرفشویی واقع شده است و به شلنگ تخلیه متصل می باشد.

دقت کنید که ممکن است انسدادها در شلنگ تخلیه و یا فیلتر پمپ ایجاد شوند، بنابراین کافی است این قسمت از دستگاه را بررسی کنید تا ببینید که آیا هر یک از آنها می تواند دلیلی بر عدم تخلیه باشد.

 تخلیه نشدن اب در ماشین ظرفشویی
تخلیه نشدن اب در ماشین ظرفشویی
کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی  خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

۳۷۱۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.