راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

نصب تلویزیون، از نصب لوازم برقی دیگر مانند ماشین لباسشویی یا یخچال ساده‌تر است و شما حتی اگر تجربه‌ای هم در این زمینه نداشته باشید، با مطالعه‌ی این راهنمای نصب تلویزیون که ما برای شما تهیه کرده ایم، می‌توانید به تنهایی تلویزیون خود را نصب و راه‌اندازی کنید.

البته در نظر بگیرید که اگر خودتان نصب تلویزیون را برعهده بگیرید از گارانتی خارج خواهد شد؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید تلویزیون، صرف نظر از اینکه الجی، سام، دوو و یا جی پلاس است، فروشگاه معتبر برند مدنظرتان را پیدا کنید.

انواع روش نصب

نصب تلویزیون، در حالت کلی، به دو روش امکان‌پذیر است: نصب و راه‌اندازی تلویزیون روی پایه میز و نصب و راه‌اندازی تلویزیون روی پایه براکت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکات لازم و ضروری برای نصب تلویزیون را به هر دو روش ببنید.

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون
راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

طریقه نصب تلویزیون به دیوار

نخستین نکته‌ای که میبایست به آن توجه داشته باشید، پیدا نمودن مکانی متناسب برای نصب تلویزیون میباشد. تلویزیون میبایست در راستای چشم شما باشد و یک زاویه دید متناسب نسبت به آن داشته باشید.

تلویزیون خود را در بالاترین نقطه نصب نکنید. اینکار باعث می‌شود برای داشتن دید بهتر گردن خود را به بالا کشیده و بعد از مدتی در آن ناحیه احساس ناراحتی نمایید.

اگر تلویزیون را برای اتاق‌نشیمن می‌خواهید، آن را در راستای مبلمان قرار بدهید تا هنگام نشستن یا دراز کشیدن زاویه دید عالی داشته باشید. اگر در اتاق خود پنچره‌ای بزرگ دارید، تلویزیون را بر روی دیواری با زاویه نود درجه با آن نصب نمایید. این زاویه موجب می‌شود نور پنجره بر روی تلویزیون نتابد
مناسب‌ترین براکت تلویزیون را برگزینید.

بعد از پیدا نمودن محل متناسب نصب تلویزیون، به سراغ براکت یا پایه دیواری بروید. براکت های تلویزیون در ۲ نوع ثابت و متحرک در بازار موجود هستند. هنگام انتخاب براکت به اندازه و اینچ تلویزیون خود دقت نمایید.

چرا که براکت‌های متناسب تلویزیون هایی با اینچ‌های بالا، می‌توانند تلویزیون سنگین و بزرگ را حمل کنند. در پشت تلویزیون ۴ سوراخ وجود دارد که به شکل مربع یا مستطیل قرار گرفته‌اند. فاصله‌ی آن‌ها را با هم اندازه بگیرید و براکت متناسب را برگزینید.

براکت دیواری مسطح، تلویزیون را تا حد ممکن نزدیک به دیوار و البته ثابت نگه می‌دارد.

brocketدیواری متحرک این امکان را به شما می‌دهد تلویزیون را در زاویه‌های محدود بچرخانید.

براکت دیواری مفصلی، از دیوار کمی فاصله دارد، ولی قابلیت چرخش و حرکت به هر جهت را دارد.

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون
راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

براکت را در محل نصب تلویزیون نگه دارید و جای پیچ‌های آن را که احتیاج به سوراخ نمودن دارند بر روی دیوار علامت بزنید. پیش از سوراخ نمودن دیوار اطمینان حاصل نمایید که سیم و اتصالات برق در آن محل وجود ندارد، چرا که اگر در این محل اتصالات برق وجود داشته باشد، باعث قطعی برق ساختمان و برق‌گرفتی می‌شود.

برای نصب تلویزیون، ابزاری همچون دریل، رول پلاک، پیچ، پیچ‌گوشتی، تراز و متر را در کنار خود قرار بدهید. سر مته متناسب را بر روی دریل قرار بدهید و علامت‌های روی دیوار را سوراخ نمایید.

مته میبایست کمی از پیچ‌ها کوچک‌تر باشد، تا پیچ‌ها سفت و محکم بر روی دیوار قرار بگیرند. حال با پیچ و رول پلاک، براکت را روی دیوار نصب نمایید، بعدا ۴ سوراخ تلویزیون را به براکت پیچ نمایید.

پیش از نصب تلویزیون بر روی دیوار، تمامی کابل‌ها را به آن متصل کرده باشید، زیرا بعد از نصب، کاری پیچیده و دشوار خواهد بود.

نصب تلویزیون روی پایه‌‌ی میز

نصب تلویزیون روی پایه‌ی میز، روشی ساده، راحت و رایج است که در آن، تلویزیون را به پایه‌ی میز وصل می‌کنند. برخی از میزها، دارای پایه هستند و شما باید پس از بازکردن پایه‌ی تلویزیون خود با استفاده از آچار مخصوص، تلویزیون را به پایه‌ی میز نصب کنید؛ اما برخی از میزها پایه ندارند و اگر قصد بستن تلویزیون به پایه و محکم‌کردن آن را داشته باشید، باید یک پایه‌ی مناسب خریداری کنید. پایه‌های رومیزی که برای نصب تلویزیون استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه به مدل تلویزیون، مدل میز، وزن تلویزیون، جنس میز، سایز تلویزیون، سایز میز و… پایه مناسبی را انتخاب کنید.

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون
راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون
کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی  خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.