چگونه عمر یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را بالا ببریم

چگونه عمر یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را بالا ببریم

چگونه عمر یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را بالا ببریم

امروزه یخچال جزو اساسی ترین و مهم ترین وسایل هرخانه است به خاطر قیمت بسیار بالایی که دارند باید در نگهداری از آن بیشترین دقت را به خرج داد.
ما در این مقاله سعی کرده ایم روش ها و راهکار هایی را برای شما عزیزان بیان کنیم تا بتوانید عمر و راندمان یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را بالا ببرید. شما با انجام این کارها متوجه تغیر در راندمان و بهبود عملکرد دستگاه خود خواهید شد.
  1. یخچال باید از وسایلی که اولید گرما می کنند دور باشد.گرما باعث می شود بدنه و موتور گرم شود به همین خاطر برای خنک کردن یخچال به موتور دستگاه فشار بیاید و یخچال شما بسوزد.
  2. زمانی که یخچال را به هر دلیلی اعم از اسباب کشی و یا تمیز کردن و… یخچال را جابجا می کنید حتما تا چند ساعت یخچال را روشن نکنید چون این کار از اسیب رسیدن به یخچال شما جلوگیری می کند.
  3. از باز و بسته کردن یخچال بدون دلیل به طور زیاد جدا خود داری کنید.با هر بار باز و بسته کردن هوای گرم وارد یخچال شده و هوای سرد خارج می شود موتور یخچال باید هر دفعه برای جبران این تغییر دمایی هربار خاموش و روشن شود به همین علت به آن فشار می آید و از عمر مفید یخچال کاسته می شود.
  4. یخچال باید در جایی باشد که در پشت آن فضای کافی برای رفت و آمد هوا باشد زیرا اگر هوا رفت و آمد نکند موتور آن نمی تواند تهویه درستی داشته باشد تا خنک شود در نتیجه موتور داغ می کند.
  5. یخچال باید در جایی کاملا صاف و بدون شیب قرار داشته باشد تا گاز آن بتواند بطور کاملا یکنواخت در کل دستگاه حرکت کند و پخش شود.
  6. به هیچ وجه وسایل و غذای داغ را در یخچال قرار ندهید چون اینکار به موتور یخچال فریزر شما بسیار فشار وارد می کند و حتی در مواردی باعث خرابی دستگاه شما می شود.
  7. در فواصل منظم درز های لاستیک و بدنه یخچال را تمیز و بررسی کنید.لاستیک های دور درب اگر خراب شود هم باعث ورود هوای گرم و خروج هوای سرد می شود و هم حشرات می توانند وارد یخچال شوند و سرانجام باعث فاسد شدن مواد غذایی می شوند.
  8. وسایل و مواد غذایی باید طوری در یخچال چیده شود که هوا بتواند به درستی و در همه نقاط گردش داشته باشد.اگه پر کردن بیش از حد یخچال جلوگیری کنید زیرا باعث فشار به موتور آن می آید.
  9. یخچال های جدید در پشت آن محافظ است و به راحتی دسترسی به موتور و لوله های پشتی نداریم ولی در یخچال هایی که پشت آن محافظ ندارد بهتر است هر ۶ ماه موتور، لوله ها و اطراف ان را از گرد و غبار تمیز کنیم.
  10. از قرار دادن وسایل سنگین مانند دیگ یا بطری های سنگین در طبقات جدا خودداری کنید چون باعث می شود به طبقات فشار بسیار زیادی وارد شده و طبقات بشکند و به کل یخچال شما اسیب بسیار جدی وارد کند.
  11. هنگامی که یخچال شما بوی نامطبوعی گرفته برای از بین بردن آن می توانید از چند تکه ذغال یا بوگیر های یخچال استفاده کنید تا بوی آن رفع شود.
  12. در زمستان به جهت افزایش صرفه جویی در مصرف برق درجه یخچال را کم تر کنید همچنین می توانید زمانی که به مسافرت می روید یخچال خود را روی تعطیلات قرار دهید تا برق کمتر مصرف کند.
  13. در صورت برفک زدن یخچال حتما برفک را تمیز کنید تا هوا به درستی بتواند جابجا شود و به موتور یخچال فشار وارد نشود.مراقب باشید با وسیله نوک تیز برفک را نگیرید تا به دیواره یخچال ضربه وارد نشود.

 

 

این صفحه در ۱۳مهر ماه ۱۴۰۱ موزد بازبینی قرار گرفت و طلاعات آن بروز رسانی گردیده است.شما عزیزان می توانید در قسمت نظرات با ما همراه بوده و انتقادات و پیشنهادات خود را جهت بهبود کار ما ارسال نمایید. از این که با ما همراه هستید بسیار سپاس گزاریم.هدف ما جلب رضایت شما عزیزان است.

(گروه تخصصی تعمیر لوازم خانگی مستر تعمیر چی)

چگونه عمر ساید بای ساید خود را بالا ببریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.