کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی | دلایل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی
کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

یکی از مشکلاتی که می تواند کارایی صحیح ماشین لباسشویی را با اختلال مواجه کند عدم کارکرد دور تند ماشین لباسشویی می باشد. علل مختلفی می تواند باعث بروز این مشکل شود که درادامه  به چند مورد از آن اشاره می کنیم. یکی از عوامل کار نکردن دور تند لباسشویی توجه نکردن به میزان ظرفیت دستگاه می باشد. بروز نوسانات برق ساختمان، وجود مشکلی در دیگ، عدم تنظیم کردن درست برنامه خشک‌کن، مسدود شدن پمپ تخلیه لباسشویی و همچنین خراب شدن موتور ماشین لباسشویی می تواند از علل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی باشد.

در ادامه به توضیحات گسترده تری در مورد این مشکل میپردازیم.

 

کارایی دور تند در ماشین لباسشویی

یکی از ویژگی هایی که در ماشین های لباسشویی جدید به وفور دیده می شود این است که قابلیت خشک کردن دارند.  این قابلیت آن ها را در دسته خاص و برتری در مقابل رقیبان دیگر قرار خواهد داد.  برای خشک کردن لباس دور تند ماشین لباسشویی اهمیت بی چون و چرایی دارد، حتما دیده اید که هنگام خشک کردن لباس ها ماشین لباسشویی روی دور تند به قدرت بسیار زیاد شروع به کار می کند تا حدی که اگر درست نصب نشده باشد ممکن است تا یکی دو متر هم حرکت داشته باشد.

این قابلیت برای خیلی از مردم از اهمیت زیادی دارد چرا که اگر شما هم در آپارتمان زندگی کنید می دانید که کمبود جا برای خشک کردن لباس ها چقدر می تواند برایتان سخت باشد.زمانی که لباسشویی شم این قابلیت را دارا باشد با این قابلیت لباسشویی شما مقدار زیادی از اب لباس های شما را جذب کرده و در این صورت لباس های شما زودتر خشک میشود.

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی
کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

 

علت های کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

 

   برنامه خشک کن ماشین لباسشویی تنظیم نیست

یکی از دلایل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی میتواند به بخاطر عدم تنظیم برنامه شست و شو ماشین لباسشویی باشد. پس توصیه میشود متناسب با جنس لباسی که در دستگاه قرار می دهید، برنامه شست و شو آن را تنظیم کنید. همه ماشبن لباسشویی ها دارای یک دفترچه راهنما میباشند که میتوانید برای انتخاب برنامه شست و شو از آن کمک بگیرید. انتخاب برنامه شست و شو نا مناسب میتواند باعث ایجاد اختلال در عملیات شست و شو و در نهایت ایراد در عملیات خشک کردن دستگاه شود.

 

استفاده بیش از حد از گنجایش ماشین لباسشویی

هنگام خرید روی ماشین لباسشویی درج شده که ظرفیت این محصول ۷ کیلو یا ۹ کیلو و یا … است. همیشه به دفعات این مورد را یادآور شده ایم که در هنگام انتخاب ماشین لباسشویی به حجم مخزن دستگاه توجه ویژه ای داشته باشید. برای این موضوع شما باید یک تقریب از میزان حجم لباس هایی که در هر دفعه شستشو درون ماشین لباسشویی می‌ریزید داشته باشید، یا اینکه حداقل لباس ها را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید و بنا به حجم ماشین لباسشویی درون آن لباس بریزید، استفاده بیش از حد از گنجایش ماشین لباسشویی باعث این موضوع می شود که دستگاه نتواند عملیات شستشو و یا خشک کردن را انجام دهد و قدرت چرخش آن تا حد چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

دقت کنید برای زمانی که قصد شستن یک پتو را دارید هیچ لباس دیگری درون دستگاه قرار ندهید، یا زمانی که حجم لباس ها زیاد است یک روتختی را با لباس ها درون دستگاه قرار ندهید، همچنین زمانی که حجم لباس های شما بالا بود سعی کنید آن ها را به چند دسته تقسیم کنید تا مشکلی برای دستگاه تان رخ ندهد.

 

بروز مشکل در محفظه دیگ ماشین لباسشویی

چنانچه دیگ ماشین لباسشویی در طول عملیات شستشو اصلا نمی‌چرخد، باید بدانید که دچار مشکل شده است. ممکن است جهت رفع این مشکل به تعمیرکار ماهر نیاز داشته باشید. جهت اطمینان از کارکرد صحیح محفظه دیگ، پیشنهاد می کنیم ابتدا یک بار چرخه شستشو را بدون لباس و مواد شوینده اجرا کنید تا از چرخش دیگ مطمئن شوید. پس از شروع برنامه شستشو باید محفظه دیگ مورد بررسی قرار گیرد. در چند دقیقه اول باید دستگاه پر از آب شود و بعد از آن محفظه شروع به چرخش کند.

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی
کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی
برق ساختمان نوسان دارد

وجود نوسانات برق ساختمان میتواند یکی از دلایل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی باشد. در برخی مواقع موجود نوسانات برق در ساختمان، قطع شدن جریان برق و خراب بودن پریزهای برق، میتواند باعث به وجود آمدن مشکل ذکر شده باشد. اگر در برق ساختمان شما مشکلاتی پیش آمد بهتر است از یک متخصص و برق کار ماهر کمک بخواهید تا مشکل نوسانات برق را به طور تخصصی حل کند.

 

انسداد و گرفتگی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

همانطور که می دانید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی وظیفه تخلیه نمودن آب کثیف دستگاه را بر عهده دارد. بنابراین اگر ایراد و مشکلی در این قطعه لباسشویی وجود داشته باشد، عمل تخلیه ماشین لباسشویی نیز با مشکل مواجه شده و خشک‌کن دستگاه درست انجام نمی‌شود.

البته گاهی اوقات جمع شدن پرز لباسها و یا سایر اشیا کوچک و ریز در داخل پمپ تخلیه باعث انسداد و گرفتگی این قطعه دستگاه و به وجود آمدن مشکل در دور تند ماشین لباسشویی می‌شود. از این رو باید این قطعه ماشین لباسشویی را جدا کرده و آشغالها و پرزهای انباشته شده در پمپ تخلیه را جدا و پاک کنید تا مشکل دستگاه رفع شود.

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی
کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی
کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.