دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی
دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

مدت ها از ورود ماشین های لباسشویی به منازل ایرانیان میگذرد و علاوه بر ایجاد سهولت کار برای کاربران یک سری مشکلاتی را هم ایجاد میکند که سفیدک زدن یا پاک نشدن رد تاید و یا مایع شستشو یکی از همین مشکلات ایجاد شده از طریق ماشین لباسشویی برای کاربران می باشد که ما در این مقاله به چند مورد از علت هایی که باعث بروز این مشکل میشوند میپردازیم.

 

وجود کثیفی و آلودگی در داخل ماشین لباسشویی

مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود لباس‌های شما دارای بقایای پودر لباسشویی باشند، وجود جرم و کثیفی‌های موجود در ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی به صورت ماهانه نیاز به جرم گیری دارد؛ زیرا بسیاری از کثیفی‌ها و بقایای آشغال‌های موجود در جیب لباس‌ها، دستمال کاغذی‌ها و لباس‌هایی که بسیار چرک هستند در قسمت‌های داخلی ماشین لباسشویی می‌توانند در شستشوهای بعدی بر روی لباس‌های تمیز بچسبند. بنابراین بهتر است به صورت دوره‌ای نسبت به جرم گیری ماشین لباسشویی خود اقدام نمایید.

 

استفاده از پودرهای شستشوی کم کیفیت

شاید باورتان درباره شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی این باشد که مرغوبیت و کیفیت شوینده تفاوت چندانی بر روی نتیجه کار ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل به دنبال پودرهای لباسشویی ارزان‌تر باشید.

اما باید بگوییم که پودر لباسشویی نامرغوب علاوه بر کاهش عمر ماشین و لباس شما، باعث کاهش کیفیت شستشوی لباس و باقی ماندن پودر بر روی لباس‌ ها می‌شود .بی‌کیفیت بودن پودر لباسشویی به طور معمول در برنامه‌های شستشوی کوتاه مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای و یا شستشو در آب سرد خود را نشان خواهد داد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم علاوه بر اینکه شوینده پودری با کیفیتی را برای لباس‌ها و ماشین لباسشویی خود انتخاب می‌کنید، از برنامه‌های بلندمدت‌ و آب گرم یا ولرم استفاده کنید تا پدر شوینده، شرایط و مدت زمان مناسبی را برای حل شدن کامل داشته باشد.

دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی
دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

بالا بودن سختی اب

یکی دیگر از دلایل سفیدک زدن لباس ها در ماشین لباسشویی سختی بالای آب می باشد.اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که سختی آب بالایی دارد، می‌تواند علت باقی ماندن پودر یا موادی مانند آن بر روی لباس‌ها باشد.

آبی که سختی بالایی دارد، در واکنش با مواد شوینده رسوبات خود را بر روی الیاف لباس رها می‌کند. اگرچه برای کاهش سختی آب خود کار خاصی نمی‌توانید بکنید اما بهتر است جرم‌گیری لباسشویی خود را به صورت ماهیانه و مرتب انجام دهید.

 

ریختن بیش از ظرفیت، لباس در ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی اغلب ۵، ۷، ۸ است و ریختن لباس بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی، فضای کافی برای گردش لباس‌ها را از بین می‌برد. هنگامی که لباس‌ها به خوبی روی هم ساییده نشوند، مقداری پودر حل نشده در لابه‌لای لباس‌ها باقی می‌ماند و موجب ایجاد لکه‌ سفید روی لباس شسته شده، می‌شود به همین دلیل، توصیه مااین است که براساس ظرفیت و حجم ماشین لباسشویی در داخل آن لباس بریزید.

دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی
دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی
استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی

برخی از شماها فکر می‌کنند که استفاده از پودر بیشتر باعث تمیزی بیشتر لباس‌ها خواهد شد. اما این کار باعث می شود که مقداری پودر بر روی لباس‌ها باقی بماند. این یک اشتباه بزرگ است و باید برای مصرف پودر، به اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی پودر ریخته شود.

 

تنظیمات نادرست لباسشویی برای لباس های مختلف

همیشه قبل از استفاده از لباسشویی کتابچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید. برای پارچه های با جنس و ضخامت مختلف تنظیمات مختلف و مقادیر مختلفی از پودر لباسشویی و دماهای متفاوت آب و زمان بندی های مختلف لازم است.
قرار نیست برای شستن یک روفرشی همان قدر پودر لباسشویی هزینه کنید که برای شستشوی چند پیراهن مردانه تابستانی هزینه کرده اید.
همچنین زمان لازم برای شستن پارچه های ضخیم بسیار بیشتر از زمان لازم برای شستن چند لباس زیر است.

دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی
دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی
کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.