علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی |چرا بدنه لباسشویی برق دارد

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

احتمالا گاهی اوقات برایتان پیش امده وقتی به یکی از لوازم آشپزخانه مانند لباسشویی یا ظرفشویی دست می زنیم برق گرفتگی خفیفی را احساس کنیم. برای مثال وقتی لباس های کثیف را داخل لباسشویی قرار می دهیم تا شسته شوند به محض لمس کردن لباسشویی انتقال برق از بدنه لباسشویی رخ داده و شوک ­ الکتریکی ناگهانی آن شما را می ترساند.

نگران نباشید برق داشتن بدنه لباسشویی از مشکلات رایجی است که در بسیاری مواقع به راحتی قابل حل است. اما این موضوع نباید سبب بی توجهی شما نسبت به این برق گرفتگی باشد. به هر حال سیستم کارکرد ماشین لباسشویی با آب و برق بوده و رعایت نکات ایمنی در نصب و استفاده از ماشین لباسشویی ضروری است.

در این مقاله شما را با علت برق داشتن بدنه لباسشویی آشنا می کند تا با به کار بردن راهکارهای ارائه شده بتوانید ایراد ماشین لباسشویی  خود را رفع کنید.

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی
علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

1-فرسودگی کابل ها

یکی از قسمت هایی که به شدت در معرض آسیب های محیطی قرار می گیرد؛ کابل ماشین لباسشویی است. کابل ماشین لباسشویی معمولا از بقیه اجزای آن زود تر خراب می شود. به همین خاطر است که یکی از دلایل برق داشتن ماشین لباسشویی کابل آن است. کابل های فرسوده یا آسیب دیده در اثر استفاده طولانی مدت یا عوامل خارجی به وجود می آیند.

برای مثال ممکن است که کودک شما سیم ها را کشیده باشد و یا این که توسط موش ها جویده شده باشد. همین عوامل باعث برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی می شونددر صورتی که کابل خود را تعمیر نکنید و آن را به تعویق بیندازید؛ ممکن است ماشین لباسشویی شما آسیب جدی ببیند. اگر هم ماشین لباسشویی شما کار نمی‌کند، بهتر است دلیل اینکه را چک کنید.

۲-اتصال نادرست سیم ارت یا نداشتن ارت در ساختمان

یکی از دلایل اصلی و رایج که باعث می شود بدنه لباسشویی برق داشته باشد مشکل ارت است. سیستم اتصال به زمین یا چاه ارت یکی از راه های ایجاد ایمنی و محافظت در برابر برق گرفتگی است که در ساختمان سازی اجرا می شود و از این راه جریان الکتریسیته به زمین منتقل می شود.

در ساختمان های قدیمی که ارت وجود ندارد جریان الکتریکی حاصل از لوازم برقی به زمین منتقل نشده و تخلیه نشدن بار الکتریکی بوجود آمده سبب می شود این برق از بدنه لباسشویی به شما منتقل شود و احساس برق گرفتگی کنید.

در ساختمان های امروزی چاه ارت تعبیه شده و معمولاً این مشکل پیش نمی آید اما در صورت اتصال اشتباه سیم ارت کماکان با این برق گرفتگی مواجه می شوید.

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی
علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

3-تماس دینام موتور با بدنه و سوختن دینام

دینام یکی از اصلی ترین قسمت های ماشین لباسشویی است. توجه داشته باشید که اگر دینام برای مدت بسیار طولانی استفاده شود؛ امکان آتش گرفتن آن نیز وجود دارد. البته این اتفاق در صورتی می افتد که دینام ماشین لباسشویی شما فرسوده شده باشد و مدت زمان بسیار زیادی از زمان خرید آن گذشته باشد.

یکی از دلایل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی از دینام آن است. وقتی که دینام ماشین لباسشویی بیش از حد داغ می شود اتصال کوتاه ایجاد می شود و باعث می شود که دینام با بدنه تماس داشته باشد علائم این اتفاق نیز معمولا با ظاهر شدن بوی سوخته در اطراف دینام مشخص می شود.

برای بررسی بیشتر می‌توانید علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی را چک کنید.  بعد از این که متوجه شدید چرا ماشین لباسشویی برق دارد؛ بهترین کار این است که با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید و از او کمک بخواهید.

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی
علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی
4-نشتی اب ماشین لباسشویی

در حقیقت این نشتی میتواند موجب قطع شدن جریان اب و برق شده که خود سبب این می شود که برق وارد بدنه لباسشویی شود.و در این مواقع زمانی که شما به ماشین لباسشویی خود دست میزنید احساس برق گرفتگی میکنید.

برای رفع این مشکل هم ابتدا شما باید برق ماشین لباسشویی خود را قطع کرده و سپس علت نشت دستگاه خود را جویا شوید.

چگونه مشکل برق داشتن لباسشویی را برطرف کنیم؟

۱-استفاده از کابل سیم ارت

۲-تعویض کابل های فرسوده

۳-تعویض قطعات خراب

۴-اگر لباسشویی شما مشکل نشت اب دارد نشتی را پیدا کرده و ان را رفع کنید.

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی
علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی
کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.