مشکلات متداول جاروبرقی |متداول ترین مشکلات جاروبرقی

مشکلات متداول جاروبرقی

مشکلات متداول جاروبرقی |متداول ترین مشکلات جاروبرقی

هر گاه که  صحبت از نظافت و تمیزی خانه میشود، اولین وسیله برقی  که به ذهن ما می آید جاروبرقی است. جاروبرقی اگر به دستی کار کند باعث سرعت بخشیدن به فرآیند تمیزکاری منزل میشود و البته اگر یک مشکل کوچک داشته باشد استفاده از آن بسیار سخت خواهد بود. برای مثال فرض کنید مکش جاروبرقی کم شود، در این صورت ترجیح میدهید اصلا از ان استفاده نکنید. وقتی از یک جاروبرقی خوب استفاده می کنید این امر را به وضوح متوجه می شوید. اگر شما به درستی از جاروبرقی خود نگهداری کنید هیچ مشکل اجتناب ناپذیری برای آن به وجود نخواهد آمد.

ما در این مقاله متداول ترین مشکلات جاروبرقی را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

 

1-کاهش مکش جاروبرقی

کاهش مکش معمولا در اکثر جاروبرقی ها در دوره های خاصی اتفاق می افتد که البته بسته به مدل و برند دستگاه ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد.  گیر کردن مو، پرز و آشغال در قسمت های مختلف مرتبط با مکش دستگاه باعث کاهش قدرت مکش و در نتیجه کمتر شدن قدرت موتور دستگاه میشوند. توصیه میشود برای پیشگیری از این مشکل به صورت دوره ای فیلتر و رولهای سر جاروبرقی را تمیز کنید.

مشکلات متداول جاروبرقی
مشکلات متداول جاروبرقی

2-ایجاد سر و صدای زیاد جاروبرقی

ایجاد سر و صدای زیاد و نا به هنجار جاروبرقی از جمله خرابی‌های جاروبرقی است که به خاطر قرار گرفتن وسیله‌ای در داخل پاکت جاروبرقی یا خراب شدن پروانه یا خرابی بلبرینگ‌های جاروبرقی است.  در حالت اول می‌توانید با خارج کردن شی از داخل پاکت جاروبرقی مشکل را برطرف کنید اما در صورتی که پروانه یا بلبرینگ‌های جاروبرقی خراب شده باشد باید توسط نیروی تکنسین اقدام به تعمیر جاروبرقی نمایید چرا که تعمیر جاروبرقی نیاز به دانش فنی در این زمینه دارد.

 

3-خاموش شدن جاروبرقی حین کار

خاموش شدن جاروبرقی حین کار یک مشکل جدی است و باید سریعا پیگیری شود. دلایل زیادی ممکن است داشته باشد اما شایع ترین علت، ضعیف شدن یا نیم‌سوز شدن موتور دستگاه است. البته در اولین قدم باید پر بودن کیسه آشغال و مخزن جاروبرقی را چک کنید و در صورت پر بودن، آن را خالی کنید و مجدد جاروبرقی را تست کنید. اگر باز هم بعد از چند ثانیه خاموش شد با یک تکنسین جهت عیب یابی دقیق دستگاه تماس بگیرید.

 

4-داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی

داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی یکی دیگر از خرابی‌های جاروبرقی است که اغلب به خاطر روشن ماندن طولانی مدت دستگاه است. هر چند که دلایلی دیگری نیز می‌تواند داشته باشد همچون نم‌دار بودن آشغال‌ها و… باعث می‌شود موتور مدت زمان بیشتری کار کند و اگر این فرایند ادامه دار باشد در نهایت موتور دستگاه نیم سوز یا منجر به سوختن موتور خواهد شد.

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور بهتر است که هر چند مقدارکار کردن دستگاه، دوالی سه دقیقه جاروبرقی را خاموش کنید تا از خرابی‌های جاروبرقی در امان باشید.

مشکلات متداول جاروبرقی
مشکلات متداول جاروبرقی
5-بوی بد جاروبرقی

زمانی که احساس میکنید جاروبرقی شما بویی ناخوشایند شبیه به بوی زباله می دهد،علت آن میتواند گیر کردن آشغال در جاروبرقی باشد. در صورت گیر کردن موادی مانند مو، پشم حیوانات، باکتری و مواد بوزای دیگر در جاروبرقی بویی ناخوشایند متصاعد شده که میتواند آزار دهنده باشد.

برای حل این مشکل ابتدا باید کیسه، برس ها و فیلتر جاروبرقی را چک نمایید و کیسه جاروبرقی را به جای خالی کردن تعویض کنید. اگر جاروبرقی شما کیسه قابل تعویض ندارد، باید آن را خالی کرده و کاملا با آب بشویید. سیکلون جاروبرقی را با یک دستمال پارچه ای به خوبی تمیز کنید. اگر فیلتر منشا ایجاد بو باشد باید آن را تعویض نمایید. همچنین ممکن است که غلتک برس دارای باکتری و مواد دیگری شده باشد  و ایجاد بو کند.

در این مورد نیز باید مطمئن شوید که پاک کردن و شستن برس مشکل را حل می کند و یا اینکه باید آن را تعویض کنید.

۶-خرابی سیم جمع کن جاروبرقی

استفاده نادرست از جاروبرقی و باز کردن بیش از اندازه سیم آن به مرور زمان مشکلاتی از قبیل عدم جمع شدن سیم به صورت خودکار، قطع برق دستگاه و عدم جریان صحیح آن به موتور به وجود می آید. ابتدایی ترین و آسان ترین کار در این موارد، تمیز کردن مسیر حرکت سیم در دستگاه است.

استفاده مداوم از جارو برقی مخصوص در محیط هایی که پرز و گرد و غبار زیادی در آنها وجود دارد باعث میشود تا به مرور مسیر حرکت سیم مسدود شده و مانع از حرکت روان و صحیح آن گردد.

در صورتی که با تمیز کرد مسیر حرکت سیم مشکل برطرف نشود،خرابی در قطعات داخلی این قسمت وجود دارد. این خرابی شامل مواردی مانند؛قطع سیم های روشن و تیره،خرابی فیوز شیشه ای،شکستگی پلاتین ها،خرابی ترمز سیم جمع کن و… میباشد .

مشکلات متداول جاروبرقی
مشکلات متداول جاروبرقی
کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی  خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:۰۲۱۶۵۵۰۰۹۳۰

یا با شماره موبایل های:۰۹۱۲۸۶۵۲۹۲۱،۰۹۳۹۹۵۱۱۶۸۷،۰۹۰۲۳۰۹۴۴۳۰،۰۹۰۲۲۳۰۹۴۴۲۰

تماس حاصل فرمایید.

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • Wow, marvelous blog format! How lengthy have you been running a blog for?
    you made blogging glance easy. The whole look of your site
    is excellent, let alone the content material! You
    can see similar here sklep online

    پاسخ
  • Thanks for your personal marvelous posting! I really enjoyed reading it, you
    will be a great author. I will be sure to bookmark your blog and will eventually come back someday.
    I want to encourage continue your great work, have
    a nice morning! I saw similar here: Dobry sklep

    پاسخ
  • Hi there! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not
    seeing very good success. If you know of any please share.
    Kudos! You can read similar text here: Dobry sklep

    پاسخ
  • Hi there! Do you know if they make any plugins to assist with
    SEO? I’m trying to get my blog to rank for some
    targeted keywords but I’m not seeing very good gains.
    If you know of any please share. Thanks! You can read similar
    blog here: Sklep internetowy

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.